כמעט שנתיים אחרי אישור חוק עדכון קצבאות הקיום לנכים בכנסת, ולאחר סחבת בת שנה בדיוני הצוות הבין־משרדי, שאמור להגיש לממשלה המלצות לגבי המשך יישום החוק - ייפגשו היום (שני) ומחר בירושלים נציגי ארגוני הנכים עם פקידים ממשרדי האוצר, הרווחה ואנשי המוסד לביטוח לאומי. המטרה: להגיע להבנות, שיאפשרו את הפעימה השלישית של החוק, שהממשלה אמורה לאשר עד סוף החודש הבא. 

ראש הארגון לזכויות הנכים ומוביל קבוצת "הנכים הופכים לפנתרים", אייל כהן, מתח ביקורת על פקידי הממשלה, שזימנו לישיבות נפרדות את ראשי הארגונים: "ניסיון 'הפרד ומשול', במגמה למשוך את הזמן ולא להגיע להסדר מיידי. לא נמתין יום נוסף מעבר לתאריך שנקבע בחוק, וכל איחור בהעברת התוספת לקצבה יגרור גלי מחאה נוספים בכל הארץ. כולי תקווה שנוכל לסיים את סוגיית הפעימה הנוספת ונמנע סבל מיותר מאוכלוסיית הנכים ומאזרחי ישראל, שיושפעו מגל מחאה נוסף".

ארגון "נכה לא חצי בן אדם", בשיתוף 16 ארגונים נוספים בתחום קידום זכויות אנשים עם מוגבלות, הגישו לקראת הפגישות למשרד האוצר נייר עמדה בנושא. הארגונים דורשים ליישם את החוק במועדו, במלואו וכלשונו, תוך שמירה על עקרונות ההסכם, כפי שהתקבל בין ארגוני הנכים והממשלה, בתיווך ההסתדרות. לעמדה זו הצטרף גם פורום הארגונים לבריאות הנפש.

אלכס פרידמן, מייסד ויו"ר "נכה לא חצי בן אדם": "כולי תקווה שהשימוע המתוכנן אינו למראית עין בלבד, ושהפעם הממשלה תיישם את החוק כלשונו. כל דבר אחר ייחשב בעינינו, כשותפים למשא ומתן, להפרה של ההסכם, וייאלץ אותנו לפנות לחידוש המחאה, לרבות פנייה לערכאות משפטיות". קו העוני נקבע לפי הכנסה ליחיד של 3,423 שקל, וקצבת הנכות המרבית עומדת על 3,312 שקל ומשולמת רק לנכים ללא כושר עבודה. עד כה מומשה רק מחצית התקציב שהקצתה הממשלה ליישום החוק.