לאחר שבג"ץ דחה את העתירה שהגיש ראש עיריית טבריה, רון קובי, נגד השימוע שמתכוון משרד הפנים לערוך לו בנושא הדחתו, אישרה היום (רביעי) הכנסת את הצעת הממשלה, לפיה הסמכות לקבוע בנושא המשך כהונתו תועבר מהשר אריה דרעי לשר להגנת הסביבה זאב אלקין.



ביום ראשון החליט השר דרעי על הימנעותו מקבלת החלטה באשר להמשך כהונתו של קובי כראש עיריית טבריה. דרעי הסביר כי ״החלטתי להעביר את ההחלטה לשר אחר רק כדי לזרז את ההליך ולמנוע את המשך הפגיעה בעיר טבריה ותושביה".
עמדת המדינה, בהודעתה לבג"ץ, גורסת "כי אין חשש לניגוד עניינים שיש בו כדי למנוע מהשר דרעי קבלת החלטה בעניינו של רון קובי, אך ישנו רצון למנוע את המשכות ההליך והפגיעה בתושבים". 


כידוע, במהלך השנה האחרונה ניסיונותיו של קובי לאשר את תקציב העירייה כשלו, ומשרד הפנים הזהירו שאם לא יאושר התקציב עד 30 ביוני 2019, על פי חוק, ייתכן שתסתיים כהונתו. מועצת העיר לא אישרה את התקציב במועד, גם לאחר הארכה, וקובי עצמו זומן לשימוע בנושא פיטוריו. 
בחודש שעבר דחה בג"ץ את השימוע שתוכנן במשרד הפנים לקובי. אתמול דחה, כאמור, בית המשפט העליון את העתירה שהגיש קובי נגד השימוע שמתכנן משרד הפנים לערוך לו ב-3 בדצמבר, ולא אפשר קיום נוסף בעניינו לאחר הרכבת ממשלה, כפי שביקש.