התגבור המאסיבי בתדירות המיניבוסים והוספת אוטובוסים, הביאו לגידול במספר הנוסעים בתחבורה הציבורית בשבת-כך העריכה היום (שבת) סגנית ראש עיריית תל אביב ומחזיקת תיק התנועה, מיטל להבי. להבי הבהירה שרק מחר יתקבלו נתונים רשמיים, אבל להערכתה היתה עלייה של כמה אחוזים במספר הנוסעים.
 
"הביקושים הגבוהים נמשכו גם במהלך סוף השבוע והוכח שצדקנו בהחלטה להגביר את התדירות ולהוסיף מיניבוסים ואוטובוסים", אמרה להבי – "גם האוטובוסים, שהוכנסו לראשונה ונסעו בין תל אביב לקרית אונו היו מלאים".

במיזם התחבורה הציבורית במטרופולין, שהוא ללא תשלום, משתתפות בינתיים עיריות תל אביב, גבעתיים, רמת השרון וקרית אונו. עיריית רמת גן, שהיתה הראשונה שהחלה להפעיל תחבורה ציבורית בקיץ, תמשיך להפעיל את ההיסעים לתל אביב בשבתות באופן עצמאי והם צפויים להתחדש עד סוף החודש.

במהלך סוף השבוע בוצעו 680 נסיעות ותחילת הפעילות ביום שישי הוקדמה בשעה – ל-17.00. 540 מהנסיעות היו במיניבוסים ו-140 נסיעות נוספות, בעיקר לקרית אונו באוטובוסים.  בסך הכל פעלו גם בסוף השבוע שישה קווים, שכללו 500 תחנות ובניגוד לשבוע שעבר, הפעם התדירות עלתה ב-50% ובכל 20 דקות עבר מיניבוס, או אטובוס בקו.

תחבורה ציבורית בשבת, צילום: אבשלום ששוני
תחבורה ציבורית בשבת, צילום: אבשלום ששוני

 
"האוטובוס היה מלא. משפחות ניצלו את מזג האוויר החמים כדי להגיע לנמל תל אביב", סיפר חזי, שנסע בקו מקרית אונו. המיניבוסים בין תל אביב לגבעתיים היו מלאים במרבית שעות היום. "חיכינו פחות זמן מהשבוע שעבר. היו גם אנשים שעמדו, אבל העיקר היה להגיע מהר לתל אביב וללא תשלום", סיפרה רחלי. 
להבי העריכה שבשבועות הקרובים לא צפויות להצטרף רשויות נוספות. "מתנהלים מגעים, אבל העיריות עסוקות כרגע בהעברת התקציב לשנת 2020. אני מעריכה שבשנה הבאה יצטרפו עוד רשויות מקומיות".
 
 עם זאת, המבחן יהיה כאשר יחלו לפעול קווי מוניות השירות בגוש דן. על פי התכנית, המוניות שנכנסות בהדרגה אמורות לנסוע גם בשבתות. "נצטרך לעשות את ההתאמה לאחר פריסת קווי מוניות השירות. ברור לנו שאנשים יעדיפו תחבורה ציבורית ללא תשלום", אמרה עוד להבי. בעיריית גבעתיים העריכו, שלאחר כניסת קווי מוניות השירות לעיר, ייתכן שתהיה הפחתה משמעותית ואולי גם הפסקה של קווי ההיסעים ללא תשלום. "נצטרך להמתין לכניסת קווי מוניות השירות ולראות מה עושים הלאה", אמר בכיר בעירייה.