ביום שלישי הקרוב יצוין ברחבי העולם היום הבינלאומי לשוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות. לא רבות מדובר על האחים שנשארים בחייהם הבוגרים, לאחר הזדקנותם ומותם של ההורים, כמבוגרים האחראים בחייהם של מתמודדים עם מוגבלויות שכליות משמעותיות.



חני אורן, בת 43 מנס ציונה, היא אחותו של אורי בן ה־42. "איך זה להיות אחות של אדם עם מוגבלות?", שואלת אורן ועונה, "אני לא מכירה משהו אחר. אורי מבחינתי הוא הכל. אני אם לארבעה, אבל הוא כאילו הבן הבכור שלי, וגם הילדים יודעים את זה. אבא נפטר ואמא מבוגרת וגרה בצרפת. אורי כבר 25 שנים בארגון 'אלאור', ויש לי קשר מיוחד מאוד איתו. הוא לא מדבר ומוגדר אוטיסט עם פיגור שכלי עמוק. כמובן שבתור ילדה היו לי רגעים ששאלתי למה זה נופל בחלקי, אבל עם השנים הבנתי שקיבלתי את המתנה הכי גדולה שיכולתי לקבל - אהבה ללא תנאים. משהו שבן אדם שלא חווה, פשוט לא יכול להבין".



חזי ביצור הוא אח של גיא ביצור, דייר בבית בינוב של ארגון "אלאור", בן 26 על הספקטרום האוטיסטי בתפקוד בינוני, שנמצא במשך היום במרכז התעסוקה "מישהו לרוץ איתו" במושב חרות. "גיא הוא סופר־משמעותי בחיים שלי, אנחנו מכייפים ביחד ואני לא מחמיץ שום מפגש איתו", מספר חזי, שיסיים בקרוב עבודת תזה שתעסוק ב"אינטראקציה של אוטיסטים באינטרנט".