טקס הדלקת המשואות ביום העצצמאות ה-72 למדינת ישראל יתקיים בסימן "חיבורים לחברה הישראלית", כך הודיע היום (שני) משרד התרבות והספורט, האחראי על תוכני הטקס מדי שנה. במסגרת ההודעה, יצא מרכז ההסברה בקול קורא לציבור להציע מועמדות ומועמדים להדלת משואה בטקס המרגש, שיתקיים בערב יום העצמאות, ה'י באייר תש"ף, ה-28 באפריל 2020. ביום העצמאות ה-71 עמד הטקס בסימן "הרוח הישראלית". 
 
"החברה הישראלית מורכבת מפסיפס מגוון של ישראליות וישראלים בעלי רקעים, תרבויות ותפיסות שונות", נכתב בהודעה. "פסיפס זה הוא חלק מסוד קסמה של מדינת ישראל, והחיבור בין חלקיו השונים מבטיח את בטחונה ואת שגשוגה בשנים הבאות. ביום העצמאות ה-72 תעלה המדינה על נס את אלה שעבורם המשפט "ואהבת לרעך כמוך' הוא ערך עליון הנועד לאחד ולמצוא את היפה ברוח האדם, את החיבור בין אזרח לאזרח, את האחווה בין קבוצות האוכלוסייה השונות ואת הערבות ההדדית שבין אדם לאדם.
הטקס יתקיים בסימן הצדעה לישראליות ולישראלים, בני כל הדתות והעדות, שתרמו תרומה יוצאת דופן להדגשת המחבר והמאחד, לקיום שיח בין המגזרים השונים, להיכרות וללמידה על קבוצות שונות בישראל, ליצירה של אווירה של סובלנות ושל קירוב לבבות ולחיזוק הערבות ההדדית בחברה הישראלית.

את ההמלצות ניתן להעביר בשפות עברית, ערבית ואנגלית, עד ל-12 בינואר 2020, למרכז ההסברה באמצעות הטופס האלקטרוני הזמין באתר משרד התרבות והספורט. אל ההמלצות יש לצרף קורות חיים של המועמד עם הדגשת הרלוונטיות לנושא הנבחר, ונימוקים לתרומתו בעבור זה. כמו כן יש לצרף פרטי קשר של הממליץ והמומלץ, וניתן יהיה להמליץ רק על אדם אחד, המחויב להיות אזרח מדינת ישראל. 
כזכור, כפי שקרה בשנים האחרונות, יו"ר ועדת השרים לענייני סמלים וטקסים, שרת התרבות והספורט מירי רגב, רשאית לאפשר בחירה גם בנציג שאינו אזרח או תושב ישראל, וזאת בהתאם לנושא השנתי הנבחר. הוועדה הציבורית נותנת את דעתה למתן ביטוי למגוון החברתי, לייצוג הגיאוגרפי, להתפלגות הגילית, לתחומי עיסוק מרכזיים (תעשייה, טכנולוגיה, חינוך וכד'), למכאובים הלאומיים (ניצולי שואה, משפחות שכולות, קורבנות טרור וכד') ולאיזון מגדרי.
השרה רגב מסרה בתגובה כי "גם השנה אני מבטיחה שהטקס יהיה מרגש ומכבד לתפארת מדינת ישראל".