כשמדברים על אנשים בעלי מוגבלויות, יש הנוטים להביט על העניין מזווית של רחמנות או מסכנות. אולם ישנם גם סיפורי הצלחה, כאשר אנשים בעלי מוגבלויות משתלבים בעבודה ובלימודים כאחד האדם. לרגל היום הבינלאומי לאנשים עם מוגבלויות, "מעריב" מביא את סיפורם.



בראיין בן ה־36 עלה מארה"ב ארצה לפני 24 שנים. הוא על הספקטרום האוטיסטי ומתגורר בדירה של עמותת שק"ל. בראיין מייצר אומנות בשיתוף בית הספר בצלאל ועובד במפעל הנרות של עמותת שק"ל בירושלים. בנוסף, מ־2004 בראיין מופיע פעמיים בשנה במחזה של תיאטרון בית הלל, כאשר בסוף דצמבר יופיע בהצגה "כנר על הגג".



יאיר וילרפורט בן ה־37 מתאמן במרכז הספורט לנכים ספיבק ברמת גן (של אגודת איל"ן), לצד לימודיו במכללת דוד ילין בתוכנית של בית איזי שפירא. בשמונה השנים האחרונות הוא גם עובד בספרייה של משרד אנרגיה, וזאת אף שהוא סובל משיתוק מוחין. למרות הקושי, יאיר אף התנדב לשירות צבאי מלא במשך שלוש שנים בר"מ 2 בבית החולים איכילוב שבתל אביב, שם סייע לחיילים מאושפזים.



נורית רבינא גרויסמן, מנהלת ספריית משרד האנרגיה, מספרת ל"מעריב" על וילרפורט: "במסגרת תפקידיו של יאיר הוא מסייע בעבודת הקיטלוג, בביצוע עבודות משרדיות ובחלוקת והפצת דואר. הוא עובד מסור, מקצועי ותמיד עם חיוך על הפנים. הוא פועל רבות להעלאת המודעות לאנשים בעלי מוגבלויות וצרכיהם".


וילרפורט עצמו הוסיף: "אני מציב לעצמי יעדים ומטרות. השגתי בחיים הישגים בזכות עצמי וכוח הרצון שלי".



מקסים כהן, כבד שמיעה בן 39 מתל אביב, הוא מורה לריקוד, שעובד גם במוזיאון על השקט בחולון. מקסים הוא שחקן ורקדן בלהקת המחול הקיבוצית ומופיע בהצגה חדשה בשם "שקט רוקדים", בהשראת הסיפור שלו. "הופענו במספר היכלי תרבות, וכל בתי הספר מגיעים לצפות בהצגה. זה השפיע על הילדים להבין את המשמעותית של להתמודד עם מוגבלות. בסיום ההצגה פנו אליי כמה ילדים, שהחליטו לא להתבייש במה שיש להם, וזה ריגש אותי", מספר מקסים, שרואה שליחות בעבודתו.



בתוך כך, במכללת לוינסקי לחינוך מוצגות תערוכות צילומים של תלמידים מבית הספר לחינוך מיוחד בכפר יונה. התערוכה נוצרה ביוזמתה של סטודנטית במכללה, ששילבה בין אהבתה לצילום לאהבתה לחינוך מיוחד. בנוסף, ישנו גם קורס אקדמי משותף לסטודנטים לחינוך מיוחד ובוגרים עם מוגבלות שחיים בקהילה. השנה התמקד הקורס במחקר משותף בנושאים של שוויון חינוכי־חברתי ופיתוח יוזמות משותפות להובלת שינוי בתחום המוגבלויות.