מחקר חדש, שנערך על ידי יצרנית המזון לכלבים וחתולים רויאל קנין בקרב בעלי כלבים וחתולים בישראל ווטרינרים, מצא חוסר מודעות לבעיית עודף משקל בקרב כלבים.



הווטרינרים שהשתתפו במחקר נשאלו מהן הבעיות הרפואיות הרווחות בקרב כלבים וחתולים בישראל. בקרב הכלבים, להערכת 53% מהווטרינרים, אחת הבעיות הנפוצות ביותר היא עודף משקל. בקרב החתולים, 26% מהווטרינרים ציינו את בעיית עודף המשקל כאחת הבעיות הנפוצות.



יש לציין כי רוב עצום של בעלי הכלבים והחתולים – 69%, בטוחים שהכלב או החתול שלהם אינו סובל מהשמנה. מתוצאות המחקר מתברר עוד כי הווטרינר משמש גם כגורם המוביל להתייעצות בנושא תזונת כלבים וחתולים. 33% מבעלי הכלבים והחתולים העידו כי הם מתייעצים עם וטרינר בבואם להתאים את התזונה לכלב או החתול שלהם. 30% מהנשאלים מדווחים כי הם נוהגים להתייעץ עם חנות המתמחה בציוד לחיות מחמד, לרבות מזון.



ד"ר ג'ניפר בן עוז, וטרינרית מוסמכת ואחראית הקשרים המדעיים ברויאל קנין, הדגישה: "יש מקום להעלאת המודעות לקיומה של בעיית עודף משקל בקרב הכלבים ובאוכלוסיית החתולים בישראל. עודף משקל פוגע באיכות החיים שלהם ומהווה גורם סיכון למחלות".



עוד עולה מהמחקר כי 66% מבעלי הכלבים והחתולים בישראל תופסים את הכלב או החתול שלהם כבן משפחה, 19% מהנשאלים טענו כי הם רואים בכלב או החתול שלהם חיית מחמד, 12% רואים בהם את החבר הכי טוב שלהם ורק 3% רואים בהם מגן שלהם.



לאחרונה הודיעה החברה על השקת שלוחה בארץ, וכי רויאל קנין ישראל תהיה המפיצה הרשמית של מוצרי המותג בשוק הישראלי. הכניסה לישראל תלווה בהקמת חטיבות שיווק ומכירות, לוגיסטיקה ושירות למשווקים המורשים. השלוחה הרשמית של רויאל קנין בישראל תעבוד ישירות מול וטרינרים וחנויות. המחקר בחן גם את הרגלי האכלת חיות המחמד, ומצא כי 96% מבעלי הכלבים מדווחים שהם מאכילים את הכלב או החתול שלהם במזון מוכן. 51% מבעלי הכלבים והחתולים בישראל רוכשים עבורם אוכל מוכן באופן בלעדי, 45% מאכילים את הכלב או החתול שלהם באוכל מוכן ובשאריות המזון של בני המשפחה, ורק 3% מבעלי הכלבים והחתולים בישראל מאכילים אותם רק בשאריות מזון.



המחקר בחן עוד כיצד בוחרים בעלי הכלבים והחתולים בישראל את המזון עבור חיית המחמד שלהם. מסתבר כי 54% מבעלי הכלבים והחתולים בישראל בוחרים את המזון לכלב או החתול שלהם בהתאם לערכים התזונתיים והרכיבים שבמזון. 19% מבעלי הכלבים והחתולים בוחרים את המזון בהתאם למותג שלו, ו־11% בוחרים את סוג המזון בהתאם למחיר.