תמר פניגשטיין בת 19 משכונת הדר גנים בפתח תקווה היא הולכת הרגל שנמחצה למוות לאחר שנפגעה מהרכבת הקלה בירושלים. תמר הייתה מתנדבת שירות לאומי שהתחילה השנה את שנת השירות שלה במחלקת הנשים בבית החולים שערי צדק בירושלים. משה, אביה של המנוחה, מכהן כיושב ראש בית הכנסת פנינת גנים ומנהל אדמינסטרטיבי של המכינה הישיבתית בגבעת שמואל. מחקירה ראשונית עלה כי הצעירה בת ה-19 נלכדה מתחת לגחון הרכבת לאחר שנלכדה בין שני קרונות. במשך למעלה משעה עמלו צוותי כבאות והצלה עד שחילצו אותה תוך שהם משתמשים בכלי הרמה מיוחדים שסייעו בהגבהת הרכבת. עוד עלה מהעדויות, כי הנוסעים ברכבת סברו בתחילה כי מדובר בפיגוע וזעקו לנהג להמשיך בנסיעה. 



צוות מד"א קבע את מותה של הצעירה כל זאת לעיני תשע חברותיה שהיו עדות לאסון ולקו בחרדה. כוחות משטרה שהגיעו לזירה פתחו בחקירה לבירור נסיבות האירוע. 



אחינועם, חברתה של תמר שהייתה עימה בזמן התקרית, סיפרה בתוכניתה של אילה חסון ב-103FM על האירוע הקשה. "חזרנו מסרט. הכול היה סבבה, צחקנו ביחד ממש. היא הייתה בסדר גמור. בדיוק כשהיא הגיעה לרציף היא התחילה להסתובב. אני חשבתי שהיא לרגע רוקדת, כי היו שם שירים. היא פשוט התחילה להסתובב כזה מוזר, העיניים שלה התחילו לזוז מצד לצד והראש שלה זז, ואז הרגשתי שהיא לא בסדר", תיארה אחינועם. 


 "בהתחלה אמרתי לה, 'את צוחקת עלי?' - ואז ראיתי שהיא לא בסדר. ניסיתי לתפוס אותה והיא פשוט החליקה לי מהיד. כאילו, היא הייתה ברגע של נפילה, ניסיתי לתפוס אותה, שלא תיפול, והיא פשוט החליקה מתחת לרציף. חברות אמרו שאפילו ניסיתי למשוך אותה ולא הצלחתי", הוסיפה אחינועם ואמרה: "זה היה ממש מפחיד. כולנו התחלנו לצרוח. אף אחד לא הבין מי זה היה, רק אני ידעתי מי זאת, התחלתי לצרוח שזו היא. כולם היו בשוק. לפני כן הכול היה תקין. צחקנו, דיברנו. ממש ברגע אחד..."

ירון לוץ, מנכ"ל האגודה להתנדבות, סיפר על תמר: "תמר התחילה את שנת השירות שלה לפני כשלושה חודשים בבית החולים שערי צדק, ובעזרת החיוך הגדול והלבביות שאפיינה אותה האירה את המקום. בתקופה קצרה הספיקה תמר לבלוט ולתרום רבות, וכולנו מזועזעים מהתאונה המחרידה שבה מצאה את מותה הלילה בגיל 19. אנו המומים מכאב ושולחים את תנחומינו למשפחת פניגשטיין. נעשה הכל כדי לסייע וללוות את המשפחה וכדי לתמוך במתנדבות השירות האחרות ששירתו עם תמר יחד עם הצוות המסור של שערי צדק".

רב רשף ניסים לוי מפקד האירוע מטעם כבאות והצלה, אמר: "הוזנקנו כחצי שעה לאחר חצות לאזור התחנה המרכזית בירושלים, עקב דיווח על אדם שנלכד מתחת לגלגלי הרכבת הקלה. הגענו למקום תוך זמן קצר מאוד עם כוח של חמישה צוותי חילוץ והצלה. מיד כשהגענו לזירה, ראינו לצערנו כי מדובר בנערה צעירה שנפלה מסיבה כלשהי בין קרונות הרכבת נדרסה ונהרגה ככה"נ במקום".
תאונה ברכבת הקלה. צילום: מבצעי מד"א
תאונה ברכבת הקלה. צילום: מבצעי מד"א


עוד הוסיף לוי: "פעולות החילוץ של ההרוגה מתחת לרכבת הקלה, היו מורכבות מאוד עקב הנסיבות הטראגיות ומורכבות הזירה, והמראות היו קשים ביותר.
השתמשנו בכלי חילוץ מתקדמים, פנאומטיים, מכאניים והידרואליים בכדי להרים את הרכבת באוויר, ובסיוע לוגיסטי של אנשי הרכבת הקלה הרמנו את הרכבת וחילצנו את הנערה כאמור כשהיא למרבה הצער ללא רוח חיים".

גם מחברת סיטי פס, שמפעילה את הרכבת הקלה מציינים כי "מסיבות שטרם הובררו סמוך לשעה 00:20, הגיעה הולכת הרגל לתחנת הרכבת הסמוכה לתחנה המרכזית, ולפתע נפלה בין שתי הקרונות המחוברים של הרכבת הקלה בזמן שהרכבת הייתה בנסיעה. אנו שולחים את תנחומינו למשפחת ההרוגה".