מאות בני אדם, בהם בני משפחה, חברים ומכרים מישיבת בני עקיבא, ליוו היום (רביעי) בדרכה האחרונה בבית העלמין ירקון בפתח תקווה את תמר פניגשטיין, הצעירה בת ה-19 שנהרגה לאחר שנפלה אל בין קרונות הרכבת הקלה בירושלים. 



אביה פתח בשיר שהיה רגיל לשיר לה ליד המיטה, ואחריו שר אחיה אבינעם פיוט מהתנ"ך. האח ביקש מהקהל להצטרף אליו ואמר: "תמר הייתה מבקשת שתצאו מחוייכים, רק ככה נוכל להמשיך, היא רצתה לתת ולהעניק".
 המחנכת שלה אמרה: "היו לי הרבה תלמידות אבל אותך אני תמיד אזכור ואשמור לנצח. היית יד ימיני, היית עזר לכל דבר, מכל דבר ידעת להביא את הצחוק והומור, הדברים שעשו טוב לכיתה".
 

פניגשטיין ז"ל. צילום: באדיבות המשפחה
פניגשטיין ז"ל. צילום: באדיבות המשפחה



"הרכבת עליה, היא לא בהכרה"


"הרכבת עליה, היא לא בהכרה": כך נשמעה השיחה למוקד מד"א לאחר התאונה המזעזעת במהלכה נהרגה הצעירה בת ה-19. בשיחה למוקד נאמר: "נדרסה אישה בתחנה המרכזית בירושלים. הרכבת עליה, לא נראה שהיא בהכרה". כוחות מד"א אישרו את יציאתם למקום, כשברקע השיחה המוקלטת ניתן לשמוע בבירור את ההמולה וצעקות הבהלה של הנוכחים.



מהמרכז הלאומי להשתלות נמסר כי משפחתה של תמר ביקשה לתרום את איבריה וציינו כי קרניות עיניה יושתלו בחולים הזקוקים לכך. נדב אפרי, גיסה של תמר, אמר: "תמר תמיד ראתה את הטוב מקווים שקרניות עיניה יושתלו ויראו רק טוב תמר תמיד דאגה לשמח אנשים והנתינה הייתה חלק בלתי ניפרד ממנה".
 

זירת התאונה בירושלים. צילום: שלמה מלט, TPS
זירת התאונה בירושלים. צילום: שלמה מלט, TPS



בעת האירוע נכחו מספר חברותיה של פגינשטיין, שהיו עדות לכל המתרחש, כולל לנסיונות החילוץ הארוכים והמורכבים שדרשו שיתוף פעולה וסיוע לוגיסטי של גופים שונים. בעקבות המקרה, לקו חלק מהבנות בחרדה ופונו לבית החולים שערי צדק בירושלים בידי הכוחות הרפואיים. 



עוז פולק, פרמדיק מד"א הראשון שהגיע לזירת האירוע, תיאר את זירת התאונה: "הגענו לאזור התאונה הקשה וראינו שהיא לכודה תחת הרכבת הקלה. לאחר דקות קצרות, ראינו שהיא ללא דופק ונשימה ונאלצנו לקבוע את מותה במקום. מספר חברות שלה שהיו בקרבת האירוע הוכו בחרדה ופונו להמשך טיפול בבית החולים שערי צדק".