המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, דינה זילבר, יצאה להגנת חבריה למערכת אכיפת החוק, במהלך כנס העמותה למשפט ציבורי בחיפה. בדברים שאמרה היום (שישי) התייחסה לאמירות החריפות שהופנו כלפיהם, על רקע תיקי ראש הממשלה, בנימין נתניהו. 



"בדבריי אני אנסה לצמצם את הפער בין מה שאומרים על הייעוץ המשפטי לממשלה - מיתוסים, מיסקונספציות, פייק ניוז - לבין מה שהוא באמת", אמרה זילבר, "מזה זמן, מתנהל נגד מערכת אכיפת החוק בישראל מסע דה לגיטימציה חסר תקדים. זה קמפיין מוצלח שבמסגרתו שנאה והסתה הן מטבע עובר לסוחר. זו כבר לא נחלתם של שוליים סהרוריים. מנטרות כגון: 'הפקידים גונבים את המדינה', 'די לשלטון היועמ"שים', 'פרקליטות רקובה', הולכות ומתפשטות וקונות אחיזה בקרב חלקים בציבור. זרעי רוע נישאים ברוח, מעירים תסיסות, מערערים מוסכמות יסוד".



עוד אמרה זילבר כי "הפרקליטות ומוסד היועץ המשפטי לממשלה לא חפים מטעויות. אפשר ונכון לבקרם. אבל אי אפשר לעוות את התמונה ובגלל החלטות ספציפיות שיש אינטרס כזה או אחר לקעקע, להכתים את יושרתה, ענייניותה ומקצועיותה של המערכת בכללה. "לתפור למערכת תיק", לגמור אותם, לחקור אותם, לסגור אותם".



זילבר התייחסה גם ליועמ"ש מנדבליט, פרקליט המדינה שי ניצן ופרקליטת מחוז תל אביב למיסוי וכלכלה, ליאת בן ארי, ואמרה כי "המציאות של אותם אנשים שהזכרתי – של היועץ, של שי ניצן, של ליאת בן ארי ועוד, "הגמול" על ביצוע תפקידם שהוא לשמור על מדינת ישראל כמדינת חוק, כולל איומים על חייהם, הסתה, הפגנות ליד הבית, קריאות שטנה. באחרונה אפילו הוצמד להם מאבטח. מה הדבר הזה משדר מבחינת איתנותה של הממלכתיות הישראלית ותפקודה של החברה כדמוקרטיה ליברלית בריאה?".