בית משפט השלום בפתח תקווה שחרר היום (שני) למעצר בית בן חמישה ימים מטפל אלטרנטיבי שנעצר ביום חמישי שעבר בחשד לביצוע עבירות מין ומעשים מגונים בשתיים ממטופלותיו. החשוד שוחחר לאחר תשלום הערבות ונאסר עליו לעסוק במקצועו במשך 20 יום. השופטת מצאה קושי ראייתי בתיק וציינה כי מדובר בחשד מינורי בשלב זה של החקירה, וכי לא קיים חשד לשיבוש הליכים. בעת המעצר, קבעה, ניתן יהיה להמשיך לדון בעניין המסוכנות של החשוד. 



עם תחילת הדיון בעניינו, הגישה המשטרה בקשה להאריך את מעצר החשוד בחמישה ימים. בבקשה צוין כי נערך עימות בין החשוד לבין אחת מהמתלוננות. בנוסף, ציינה המשטרה כי המטפל סירב לאפשר לחוקרים גישה אל מכשיר הטלפון הנייד שלו, אולם הגישה למכשיר ניתנה בכל זאת לאחר קבלת צו בית משפט, שניתן בהתבסס על הימצאות חומר המצדיק את המשך מעצרו של החשוד.



פרקליטו של החשוד, עורך הדין קובי סודרי, דחה את טענות המשטרה וציין כי התלונות הן תלונות שווא שהושגו משתי המתלוננות תוך ניצולן על ידי מתחרה עסקית של המטפל, המונעת מרצונה לנקום בו. לדבריו, אחת מהתלונות הנה תלונה משנת 2010, שהוגשה לבית המשפט רק עתה, לאחר שבשיחות הטלפון ובתכתובות מייל שהתנהלו בין החשוד לבין המטופלת המדוברת, הביעה האחרונה את שביעות רצונה ממהלך הטיפול וציינה כי אף המליצה עליו לאחרים.



עורך הדין תיאר בבית המשפט ברצינות מתובלת בהומור את תפקידו של המטפל, ואת אופי הטיפולים האלטרנטיביים שהעניק. הפרקליט הדגיש כי מרשו מקפיד לציין טרם הטיפול כי הוא מתנהל לפי תורת הטנטרה, ועל כן ישולבו בו מגע ואף חדירה, במה שמוגדר באופן מקצועי כ'נקודה קדושה'. סודרי התנצל בפני השופטת לפני שהחל בתיאור מפורט אודות מהלך הטיפול, שלאחריו הקריא תמליל בו המטפל מצוטט בבירור כשהוא מסביר למטופלת אחת את מהות הטיפול, ומקבל את הסכמתה לעניין ללא התנגדות או התניית תנאים מוקדמים.



בנוסף, עורך דינו ניסה לערער את אמינות המתלוננות, ותיאר מקרה בו התוודתה אחת מהמתלוננות על התאהבותה בחשוד ועל רצונה לבסס עמו קשר אישי שיחרוג מגבולות יחסיהם במסגרת הטיפול. המטפל סירב ואף הבהיר לה כי לא יוכל להמשיך ולטפל בה. במקרה אחר, מתאר המטפל מקרה בו הפסיק את הטיפול מידית ברגע שהמטופלת ביקשה לעצור. 



לטענת הפרקליט, המתחרה המקצועית הוליכה ככל הנראה שולל את המטופלות, על מנת להשתמש בהן ולהניע אותן להגיש תלונות שווא נגד מרשו.


"מביך אותי שמיהרתם לעצור את מרשי ולהשפיל אותו, ולא ניסיתם להגיע לפרטים בטלפון שלו, כמו לשיחות קודמות עם מטופלות. חומרים שנמצאים בידי מסבירים הכל, ולצערי, אני פשוט לא סומך עליכם".