מאות נהגי מוניות מחו היום (ראשון)  בצומת עזריאלי ובנתב"ג נגד החובה להצטייד עד 1 בינואר במונה חדש, שמבוסס על חישוב מחירים שונה. לדברי הנהגים, המונה החדש יביא להורדה בהכנסות שלהם. המונה החדש אמור לפעול בשני תעריפים - תעריף יום ותעריף לילה, שבת וחג. לפי נתוני משרד התחבורה, מחירי הנסיעה הבין-עירונית עשויים לרדת בכ-6.7%, בעוד שמחירי הנסיעה העירונית עשויים לעלות בכ-13%. נהגי המוניות טוענים שמבדיקות שערכו בפועל, מחירי הנסיעה העירונית לא ישתנו, ואילו מחירי הנסיעה הבין-עירונית יוזלו בשיעור של 30%.



מלבד ביטול המונה החדש, הנהגים דורשים גם מחיר אחיד לביטוחי המונים והוספת תנאים לטובת נהגי המוניות עבור מס רכוש. אחד הנהגים שנכח בהפגנה טען כי "המדינה רק רוצה כסף אנחנו צריכים לדאוג לפרנס את הילדים שלנו ואת המשפחות שלנו. אנחנו עובדים לא מעט שעות ולא רואים את הילדים שלנו גדלים. נהג יוצא ב-07:00 בבוקר וחוזר ב-21:00 בלילה יש גם כאלה שלא חוזרים בלילה רק בכדי לפרנס את המשפחה".



עוד הוסיף הנהג כי "להרוויח 25 שקל בשעה רק כי יש מישהו שרוצה שאנחנו נקרוס. רוצים להכניס לפה תכנית בהחיית ראש הממשלה שתפיל אותנו".



אלא שהמחאה נעצרה בכניסה לבירה משום שהמשטרה מונעת מהם להגיע ולהפגין למרות שיש להם אישורים. המשטרה הציבה מחסום במבשרת ציון ובמחלף לטרון, וכן מונעת מהם להגיע למשרד התחבורה בירושלים. 



כזכור, זהו אינה הצרה היחידה של נהגי המוניות בתקופה האחרונה. ההחלטה של רשויות מקומיות במרכז להפעיל קווי אוטובוס  בשבת הביאה גם היא לפגיעה בתחום המוניות, שכן, עד כה, הם היו האפשרות הכמעט יחידה של אנשים להתנועע בסופי שבוע.