דרישת שלום בת 50 שנה: משפחה מקיבוץ גשור בדרום רמת הגולן מצאה אתמול בטיול במצפה עומרי טל ברמה, מכתב של חייל סורי בתוך קופסת גפרורים במכנסיים צבאיים שנמצאו במוצב. ככל הנראה מדובר במכתב שכתב אב לבנו. 



ישראל בן הרוש שמצא את המכתב יחד עם בנו עידו, אמר הבוקר (ראשון) בראיון לליאת רון בתוכנית לא דופקת חשבון ברדיו צפון: "עשינו עצירה לקפה במצפה ע"ש עומרי טל שנפל במבצע צוק איתן. הילדים טיילו בבונקר הסורי שהיה שם עד לשנת 1967, מלחמת ששת הימים, שחלש על גבול עין גב והכנרת. הילדים מצאו מכנסיים וחולצה של חייל סורי".



"מיד הבנו שאלה לא מדים של צה"ל, אנחנו די מנוסים ומצאנו הרבה מציאות בשטח", הוסיף ישראל. "בני עידו חיטט בכיסים ומצא קופסת גפרורים ובתוכו מכתב. לא האמנו. אני לא מבין איך לא מצאו את זה קודם כי קרן קיימת לישראל פיתחה את המקום. מצאנו גם בקבוק של משקה ותרופה. פרסמנו בקבוצה בגולן וחלק מהחברים הדרוזים פענחו את המכתב המטושטש. כנראה מדובר ממכתב של אב לבנו. האבא הוא חייל וחלק מהמשפטים הם: 'לכבוד בני חילי היקר תזכור שאנחנו חייבים לה אלף לירות'... או שזה מכתב שמישהו קיבל ושם בכיס או מכתב שמעולם לא נשלח".



בן הרוש המשיך: "בני עידו החליט שהוא רוצה להיות קצין בצה"ל וכשישבנו על המכתב הוא אמר לי: 'מה שמרגש זה שאנחנו לומדים על טקטיקות צבא ומלחמה ואז אני מוצא מכתב אישי של חייל למשפחתו ומדובר על בני אדם, אנשים עם משפחה והורים'. פנו אלינו עוד כמה גופים שמעוניינים במכתב וגם מארכיון הגולן".