בחג החנוכה המתקרב, בעת הדלקת הנר השלישי, ב־24 בדצמבר, יושק מיזם ייחודי בשם "גיבורים מבית(א)", המזמין לראשונה את כל בית ישראל להתארח או לארח הדלקת נרות עם אנשי העדה האתיופית, שיספרו את סיפורי עליית יהודי אתיופיה לישראל, כפי שלא נשמעו מעולם. 
 
אנשי העדות מקרב בני העדה האתיופית יספרו את סיפור עלייתם ארצה, כשהמטרה היא להביא את הסיפורים, הגבורה וההקרבה ללב התודעה הציבורית. לצד בתים פרטיים המוזמנים להשתתף במיזם, הוא יתרחש במקביל בעשרות ארגונים עסקיים גדולים, ארגונים ציבוריים ובלשכותיהם של אישי ציבור בולטים, כמו ח"כ עודד פורר (ישראל ביתנו), ח"כ סתיו שפיר (המחנה הדמוקרטי), ח"כ מיקי חיימוביץ (כחול לבן), ח"כ חילי טרופר (כחול לבן), ח"כ מוטי יוגב (הבית היהודי), ח"כ פנינה תמנו־שטה (כחול לבן) ואחרים. 
 
מאחורי הפרויקט עומד פורום הברון דה הירש וחברים בו הארגונים: עולים ביחד, עמותת הנני, דרך הכפר, קרן גשר לקולנוע, החברה למתנ"סים, הנוער העובד והלומד ומוזיאון העם היהודי בבית התפוצות. סיגל קונוטופסקי, מנהלת המיזם מטעם פורום הברון דה הירש, מסבירה: "לראשונה, סיפורי הגבורה של יהודי אתיופיה, ובהם ההקרבה והכמיהה לציון, דרך המסע לסודן ועד רגע הנחיתה והקליטה בישראל - יוכלו להיות מסופרים אצל כל אחת ואחד מאיתנו בסלון הבית. 
 

"אין לי ספק ש'גיבורים מבית(א)' יהיה למיזם רב־שנתי, שיפנה זרקור אל סיפורי הגבורה האתיופים מעוררי ההשראה. בחנוכה הזה אנו מזמינים את כל בית ישראל לפתוח את סלון הבית ולזכות בהזדמנות נדירה להיחשף לסיפורים שמעולם לא נשמעו”.