בית המשפט האריך היום (שלישי) את מעצרו של הנהג שדרס אתמול למוות את תושבי קדימה-צורן תומר ויינשטיין (42) ויניב לוגסי (44), סמוך למחלף הדרים, בעת שרכבו במסגרת ספורטיבית. במהלך הדיון בבית המשפט טענו נציגי המשטרה כי ברכבו של החשוד הייתה מותקנת מערכת לא חוקית שמאיצה את הרכב וכי הוא נסע במהירות מופרזת שלא תואמת את הכביש. כמו כן, בגופו של הנהג נמצאה אינדיקציה לכך שבזמן התאונה הוא היה תחת השפעת סם.  "חזית הרכב במצב קשה ביותר מה שמעיד על עוצמת הפגיעה", אמר הבוחן מטעם המשטרה.


עו"ד עדי כרמלי, שמייצג את הנהג, אמר בדיון כי "אין חולק על התוצאה הטראגית ואין חולק על האירוע החמור. דווקא העובדה שהמשטרה כבר ביצעה 17 פעולות חקירה בתוך פחות מיממה לאחר התאונה, אנחנו סוברים שהבקשה מוגזמת ואין צורך במעצר מיותר אפילו של שעה". עו"ד כרמלי הוסיף עוד ביציאתו מהדיון: "כפי שעלה בחקירה האינדיקציה לגבי שימוש בסמים יכולה להיות בכיוון אחר וביקשנו מהמשטרה לבדוק כיוון אחר. המעצר הוא אך ורק לביצוע פעולות חקירה". 

לפני הדיון בעניינו של הנהג הפוגע, אמרו הוריו בבית המשפט: "אנחנו אבלים מאוד. מרגישים כאילו שגם הבן שלנו הלך איתם. האנשים האלה הם מלח הארץ ומאוד כואב לנו המשפחות. אני לא מוריד מהאחריות של הבן שלי אבל הכביש הזה מאוד מסוכן". 

ערן סגל, חבר קרוב של תומר ויינשטיין, סיפר על חברו בתוכניתה של אילה חסון ב-103FM. "תומר הוא חבר אישי, הוא אח, הוא הכול. אנחנו כל יום נפגשים, כל ערב מתכתבים מה עושים. קובעים, יוצאים, נפגשים, הולכים, נוסעים... שעות על שעות נמצאים אחד עם השני ונהיים ממש משפחה. כל הרצים והרוכבים שהאנשים רואים - זו משפחה", אמר סגל. 

הורי הנהג הפוגע. צילום: אלון חכמון



מה קרה אתמול?
"כמו כל יום שני יש רכיבה, וכיוון שאנחנו נמצאים באזור השרון אנחנו רוכבים באזור כביש בני ציון. כביש צדדי, כחלק ממנגנון בטיחות שאנחנו מסגלים לעצמנו, וגם המאמן. גם בכבישים האלה אנחנו שומרים על בטיחות בכל המובנים. כך, לדוגמה, כשהכביש חלק אנחנו מבטלים את האימונים. נוקטים אמצעי בטיחות, כמו שהמאמן אומר: בטיחות לפני הכול. זה א"ב. אתמול תומר ויניב יצאו לרכוב, הם אפילו לא רכבו מהיישוב אלא לקחו את הרכב ונסעו לשם. הם החנו שם את הרכב כדי לרכוב בכביש הצדדי הזה".

 

איפה בדיוק הוא נמצא?
"הוא יוצא מכלא הדרים לכיוון רעננה, מהצד המערבי שלו. זה כביש צדדי שמשרת את תושבי בני ציון ובצרה".

מקביל לכביש 4?
"כן. אבל לצערנו בגלל שיש המון פקקים בכביש הראשי נהגים רבים מעדיפים לעשות כל מיני עיקופים ועוברים לכביש הזה".

אולי, בניגוד לכביש ראשי שבו החושים שלך מחודדים, במקרה של כביש צדדי החושים יותר מנומנמים?
"ממש לא. אנחנו דרוכים מפני כל מיני סכנות, אם בכביש ואם מעבר לכביש".

ומה קורה אז?
"אני מניח שהם רכבו כמו בכל יום, הלוך חזור על הכביש בשוליים הרחבים שיש שם. עשו כמה סיבובים וחזרו הביתה, רק ש..."

מה למדת על המקרה?
"שאפילו אם זו הייתה רכיבה בקבוצה מסודרת זה היה יכול להיגמר יותר גרוע - כי אנחנו לא יכולים להיות מוגנים 360 מעלות מרכב שבא במהירות כזו ממול, חוצה לצד השני של הכביש ומגיע חזיתית". 
 
מה אתה יכול לספר לנו על תומר? משפחה, ילדים, איזה שבר נשאר מאחור?
"השאיר אחריו משפחה למופת. בחור מקסים, חברותי, שמח, יצירתי וכמו שאמרתי עם חיבור חזק לספורט כדרך חיים. בחור חכם, בחור שמח כל הזמן, מחייך באופן תמידי. חבר אמיתי ובעל ואבא למופת". 
 
במה הוא עסק?
"הוא עבד בחברת סייבר, אבל בראש ובראשונה היו לו כל הזמן המשפחה והילדים. הם היו, כמובן, המרכז של החיים שלו". 

אתה תמשיך עם הרכיבה?
"יש פה פגיעה לאורך שנים בתחושת הבטיחות. התחושה היא קשה, ונפגעת משנה לשנה כי אין הפנמה בקרב נהגים או לימוד במהלך קבלת הרישיון על מה זה בכלל רוכבים".
 
האסון הכבד אירע קצת אחרי השעה 6:00 בבוקר בכביש 5511, סמוך למחלף הדרים. הנהג הפוגע, שטען כי היה בדרכו למקום עבודתו במסעדה, כשאיבד שליטה על הרכב. לדבריו, לנוכח תנאי הכביש, פגע בעוצמה רבה בורנשטיין ולוגסי, שהועפו למרחק רב עם אופניהם כתוצאה מהפגיעה. 

בוחני תנועה במשטרה דחו אתמול את גרסתו של הנהג, לנוכח הממצאים בשטח. סימני הבלימה לאורך מטרים ארוכים והסטייה לנתיב הנגדי, כלומר מול כיוון התנועה, מגבירים את החשדות נגדו. הנהג הובא לזירת התאונה ושיחזר את שאירע, ובמשטרה מתכוונים לבקש מבית המשפט להאריך את מעצרו.
אחת השאלות המרכזיות בחקירה, היא מה גרם לנהג לסטות מנתיב נסיעתו ולפגוע בעוצמה כה חזקה בשני הרוכבים שרכבו בשולי הכביש. רוכב נוסף, שהיה אמור לרכוב לצדם, נאלץ ברגע האחרון לבטל את יציאתו בשל תקר בגלגל אופניו.