במהלך שנת 2020 הקו המהיר, שהוא חשמלי, יגיע עד לתחנת סבידור במרכז תל אביב, ובהמשך עד לתחנת הרצליה. המנכ"ל החדש של רכבת ישראל, מיכאל מייקסנר, שנכנס לתפקידו לפני כחמישה חודשים, אמר לקראת השקת הקו כי "זהו רגע חגיגי, אנחנו מסיעים בפעם הראשונה רכבת עם שרים ונוסעים ומחברים את ירושלים לתל אביב בקו המהיר. זאת הפעם הראשונה מאז מלחמת העצמאות שנפתח קו חדש בין ירושלים לתל אביב. זה פרויקט ענק מבחינת הנדסית, תשתית והיי טק".
קו הרכבת המהיר נפתח כשעלות הקמתו הכוללת מוערכת בכ-9 מיליארד שקלים ונפתח באיחור של כ-11 שנים מהמועד הראשון שתוכנן. במהלך השנים היו עיכובים רבים בין היתר בשל התנגדויות לתוואי מצד ארגונים סביבתיים ובעיות תקציביות והנדסיות שהובילו לעיכובים פעם אחר פעם בפרויקט.