32 דקות נסיעה מירושלים לתל אביב: הרכבת המהירה יצאה לדרך

הקו, שפעל עד כה מירושלים עד תחנת נתב"ג, יגיע כעת עד תחנת ההגנה בתל אביב. ההערכה: ישפר דרמטית את החיבור בין הערים ויפחית כלי רכב פרטיים בכבישים

משה כהן צילום: מעריב אונליין
ישראל כ"ץ, בצלאל סמוטריץ'
ישראל כ"ץ, בצלאל סמוטריץ' | צילום: משה כהן
2
גלריה

במהלך שנת 2020 הקו המהיר, שהוא חשמלי, יגיע עד לתחנת סבידור במרכז תל אביב, ובהמשך עד לתחנת הרצליה. המנכ"ל החדש של רכבת ישראל, מיכאל מייקסנר, שנכנס לתפקידו לפני כחמישה חודשים, אמר לקראת השקת הקו כי "זהו רגע חגיגי, אנחנו מסיעים בפעם הראשונה רכבת עם שרים ונוסעים ומחברים את ירושלים לתל אביב בקו המהיר. זאת הפעם הראשונה מאז מלחמת העצמאות שנפתח קו חדש בין ירושלים לתל אביב. זה פרויקט ענק מבחינת הנדסית, תשתית והיי טק".

 השרים כ"ץ וסמוטריץ', צילום: משה כהן
השרים כ"ץ וסמוטריץ', צילום: משה כהן | השרים כ"ץ וסמוטריץ', צילום: משה כהן

קו הרכבת המהיר נפתח כשעלות הקמתו הכוללת מוערכת בכ-9 מיליארד שקלים ונפתח באיחור של כ-11 שנים מהמועד הראשון שתוכנן. במהלך השנים היו עיכובים רבים בין היתר בשל התנגדויות לתוואי מצד ארגונים סביבתיים ובעיות תקציביות והנדסיות שהובילו לעיכובים פעם אחר פעם בפרויקט.

תגיות:
רכבת ישראל
/
רכבת
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף