משרד החקלאות הגיש היום (רביעי) שני כתבי אישום נגד שלושה אזרחים, אשר נטשו את הכלבים שלהם. כתבי האישום הם תולדה של פעילות המשרד לאכיפת חוק צער בעלי חיים. המשרד פועל לצמצום התופעה של נטישת חיות מחמד, במסגרתה ננטשים מדי שנה עשרות אלפי כלבים. אחד מכתבי האישום הוגש נגד זוג תושבי אילת והשני כנגד תושב בית שמש.
 
על פי כתב האישום הראשון, הנאשמים זוג, תושבי אילת, בשנות ה-40 וה-50 לחייהם, לקחו את כלבתם לאזור מרוחק מביתם והשאירו אותה בתחנת דלק סמוכה לעיר. הכלבה נמצאה על ידי אחד מהעובדים בתחנה והועברה לעמותה למען בעלי חיים.
 
על פי כתב האישום השני, כלבה פצועה שנמצאה על ידי אזרח, נמסרה לשירות הווטרינרי של עיריית בית שמש. הפקח של העירייה, תושב בית שמש, בשנות ה-30 לחייו, התעצל לקחת אותה לכלביה שממוקמת בפתח תקווה ונטש אותה ליד אחד היישובים באזור בית שמש. שני הנאשמים מואשמים בנטישת בעל חיים, בניגוד לחוק צער בעלי חיים (הגנה על בעלי חיים).

בישראל החוק אוסר על נטישת בעל חיים והגשת כתבי האישום התאפשרו הודות למאגר הארצי לרישום כלבים בשירותים הווטרינרים במשרד החקלאות, המרכז את פרטי כל בעלי הכלבים בישראל. בזכות המאגר ניתן לאתר פרטי בעלים של כל כלב המוחזק ברישיון על פי מספר השבב האלקטרוני שלו, המשמש כמספר תעודת זהות.