לפני כמה שבועות הבאנו כאן את סיפורה של דבורה מאייר, עולה מקולומביה, שמשרד הפנים לא מאשר לילדיה הקטינים לבקרה בישראל. בפנייה למשרד הפנים הובטח לה שילדיה יוכלו להגיע לכאן בנפרד. מאז הגיעה לכאן בתה הראשונה, שכבר יצאה מהארץ. עתה מתברר שלבתה השנייה לא אושרה הוויזה לביקור בארץ.



בתגובה אומר בעלה של דבורה, ג'ראלד מאייר: "אנחנו מאוכזבים. אשתי מתוסכלת ושוקלת לרדת מהארץ. אני לא מבין למה עושים לנו כל כך הרבה בעיות". לדברי פלייר חסן נחום, חברת מועצת העיר ירושלים והמשנה לראש העירייה, "לא מובן הסיפור הזה, ולא ברור למה עושים לעולה המסכנה צרות. אני מנסה לעזור, אך אין מענה. ברור שבמשרד הפנים חוששים שהבנות לא יחזרו לארצן, אבל עכשיו כבר הוכח שהבת חזרה לקולומביה אחרי הביקור. אני מצפה מלשכת האוכלוסין לאשר את הוויזה לילדיה של דבורה, כדי שיוכלו לבקר את אמם".



ממרכז הסיוע לעולים של התנועה הרפורמית נמסר: "מראש היה מצופה שרשות האוכלוסין תאפשר את ביקורם הקצר של ילדיה של דבורה בחופשת הקיץ שלהם, ללא הערמת קשיים מיותרים. לא ניתן לקבל את עמדתה העקרונית של הרשות, שלפיה דבורה חשודה מראש. עתה, כשהמשפחה פעלה בהתאם לדרישת הרשות והמתינה עד ליציאתה של הבת, ששהתה עד כה בישראל כחוק, ההתעכבות הנוספת הזו, המאיימת לסכל לחלוטין את ביקור הילדים בישראל, היא בלתי סבירה בעליל ובלתי אנושית".



ממשרד הפנים נמסר: "הליך הזמנת אורחים הוא אחיד לכולם וכך גם לפונים. פנייה לאמצעי התקשורת אינה מהווה תחליף להגשת בקשה מסודרת כנדרש".