השר צחי הנגבי ספד הבוקר (חמישי) לאמו, גאולה כהן, שהלכה במהלך הלילה לעולמה בגיל 94. הוא כתב בחשבון הפייסבוק שלו: "בצער עמוק אני מודיע על פטירת אמי היקרה, גאולה כהן, לוחמת חרות ישראל משחר נעוריה ועד יומה האחרון, בגיל 94. זכיתי לגדול במחיצת אשה דגולה, שכל חייה היו קודש לשלמות המולדת, לקיבוץ גלויות, לחינוך דור העתיד. אהבתה לעם לא האפילה על אהבתה כאם ומסירותה כסבתא לעידן, מתן, סתיו וליאב".

כזכור, היא שירתה כ-20 שנה בכנסת בסיעת הליכוד ובסיעת התחיה. כהן כיהנה גם כסגנית שר המדע. הלווייתה תתקיים היום בשעה 13:30 בהר הזיתים בירושלים. שמה של כהן, שנפטרה שבוע לפני יום הולדתה ה-94, נודע בצעירותה כלוחמת במחתרת לח״י, בה הייתה הקריינית של תחנת השידור החשאית. היא נאסרה על ידי הבולשת הבריטית במהלך אחד השידורים, נשפטה לשבע שנות מאסר, וביצעה בריחה נועזת מן הכלא על מנת לשוב לשורות המחתרת. 

פוליטיקאים ואישי ציבור מכל קצוות הקשת הפוליטית ספדו לה. נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין הביע צער גדול לשמע הבשורה על מותה של כהן ואמר: "האש היוקדת של גאולה כבתה הלילה. לוחמת חירות ישראל ברובד העמוק של הרעיון שהיתה לי ולכולנו להשראה. השראה של עוצמה, של מסירות, של אהבת עם בארצו. אנו נלך לאורה של האש הזו בשבילים שסללה ובאלה שנפרצו בכוחותיה ובזכות פועלה - במחתרות, בפעילות למען ההתיישבות וכמחוקקת ופרלמנטרית. נוחי על משכבך בשלום גאולה יקרה. אני מחבק את משפחתך ושולח להם את תנחומינו בצער הגדול, צער לאומי של ממש".
 
ראש הממשלה ויו״ר הליכוד בנימין נתניהו, ספד לכהן ואמר: "קולה של גאולה כהן לא יידום. תמיד ננצור את זכרון פועלה הכביר למען חירות ישראל ואת מסירותה ואהבתה לארץ ישראל. היא שייכת לדור הנפילים ותישאר תמיד זכר ומופת לנו, ממשיכי דרכה. שרה ואני אבלים עם צחי ורנדי וכל משפחתה של גאולה, ויחד עם כל בית ישראל, על האובדן הגדול".
 
בטקס קבלת פרס ישראל, ארכיון. צילום: פלאש 90

 
יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, כתב בטוויטר: "גאולה כהן היתה לוחמת ציונית בכל מאודה. החל מהמחתרות ועד מאבק למען ההתיישבות בכל חלקי ארץ ישראל. אני חב לה באופן אישי על מלחמתה למען שחרור אסירי ציון, ואני בתוכם. פטירתה היא אבידה לכלל אזרחי ישראל. כנסת ישראל מרכינה ראש לזכרה. שולח תנחומים גם לחברי, השר צחי הנגבי. יהי זכרה ברוך".
 
שר הפנים אריה דרעי אמר: "כואב על פטירת גאולה כהן, לוחמת הלח"י, חברת כנסת, כלת פרס ישראל ויקירת ירושלים. אשה אמיצה שתרמה במשך עשרות שנים לעם ולמדינה ולחמה למען עליית יהודי ברה״מ ארצה. תנחומים לבנה, השר צחי הנגבי, ולכל המשפחה".

שר הביטחון נפתלי בנט כתב: "‏גאולה כהן היתה לוחמת עם נשמה גדולה למען ארץ ישראל השלמה. אידיאליסטית שאהבה את עמה ואת ארצה. היא תחסר לעם ישראל".
 
יו"ר ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, כתב בעמוד הפייסבוק שלו: ‏"מפלגת ישראל ביתנו ואנוכי מבכים את לכתה של הלוחמת הגדולה למען מדינת ישראל - גאולה כהן, מאחרונת דור הנפילים, כלת פרס ישראל, מי שהיתה חברת כנסת כ-20 שנה בליכוד ובמפלגת התחיה  והובילה את המאבק לעליית יהודי ברית המועצות. תנחומינו הכנים לבנה השר צחי הנגבי ובני המשפחה".
 
יו״ר העבודה-גשר, חה״כ עמיר פרץ, ספד גם הוא: "גאולה כהן הייתה יריבה אידאולוגית, אך הערכתי אותה על דביקותה בתפישות עולמה. מאחל לחברי השר צחי הנגבי שלא ידע יותר צער. יהי זכרה ברוך".
 
חבר הכנסת גדעון סער ממפלגת הליכוד כתב בחשבון הטוויטר שלו כי "גאולה כהן היתה מדמויות המופת של ישראל: תמיד לחמה וחלמה. מנעוריה בלח״י היא באמת גוייסה ״לכל החיים״ לרעיון תחיית עם ישראל בארצו. חיה את אוצרות החוכמה היהודית. הלהט האידיאולוגי שלה מעולם לא דעך: במדרשה הלאומית, בפעילות הפרלמנטרית, בבית אצ״ג. משתתף בצער חברי צחי הנגבי והמשפחה".
 
שר הביטחון ויו"ר הימין החדש נפתלי בנט כתב כי "גאולה כהן היתה לוחמת עם נשמה גדולה למען ארץ ישראל השלמה. אידיאליסטית שאהבה את עמה ואת ארצה. היא תחסר לעם ישראל".