לוחמת לח"י וחברת הכנסת לשעבר, גאולה כהן, הובאה למנוחות היום (חמישי) בבית העלמין בהר הזיתים, בהשתתפות נשיא המדינה, ראש הממשלה, שרים ובכירים רבים נוספים, בהם יו"ר כחול לבן, בני גנץ, יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין ובנה השר צחי הנגבי



נשיא המדינה, ראובן ריבלין, ספד ואמר כי "'עם שאין לו כוהנת כמוך, אין לו גאולה' כך כתב לך טומי לפיד אחד מיריביך הפוליטיים. אכן הייתה כוהנת הגאולה. ידעת עינויים ושעות רעות ואת נרדפת. יוקדת בלהט הפנימי של זירוז הגאולה. כנער היית עבורנו מגיבורי העם הזה. בעיני רוחנו ראינו את פניך מעל לסורגי בית הסוהר, גופך כלוא אך רוחך משוחררת ואת מברכת שהחיינו. כי את ראית את קץ הדגל הבריטי מורד מהתורן ואת דגל חירות ישראל מונף אל על. 

הלוויית גאולה כהן. קרדיט: יהונתן ולצר/TPS
 
 
"גם בכנסת לא חדלת מלהיות גאולה. ממשיכה את הלחימה בחזית לגאולת ארץ ישראל ועם ישראל. היו כאלה שחשו כי עם הקמת מדינת ישראל תם השלב של הקרב לחירות ישראל, אך את ראית בכך עוד שלב. בכל עשייתך הציבורית נשארת לוחמת חירות ישראל באופן העמוק ביותר של הרעיון. תמיד המשכת להיאבק למען חירות ישראל".

ריבלין סיים ואמר כי "גאולה אהובתנו, מורתנו, אמנו, מי ייתן ובלכתך מאיתנו יתגלה סודך ונדע גם לאהוב את העם הזה ולצעוד בין סימני השאלה והקריאה ולהיות קצת כמותך. מי ייתן והאש שיקדה בך תמשיך ללוות את מדורת הגאולה של עם ישראל שאת כל כך אוהבת. נוחי על משכבך בשלום".

גאולה כהן. קרדיט: ראובן קסטרו


ראש הממשלה, בנימין נתניהו ספד ואמר כי "לא רק מגאולה אנחנו נפרדים היום, אנחנו נפרדים מדור שלם. מדור שהצית את אש המרד בשלטון הזר. את שלהבת החירות. מדור שהנחיל לנו את צו המאבק התמידי במבקשי נפשנו. המאבק שבזכותו מובטחים חיינו. גאולה סיפרה כי את תעצומות נפשה היא שואבת מיעקב אבינו, שנאבק במלאך ומרחל אימנו שבכתה על בניה שיצאו לגלות, אך לא התייאשה.
 
אני בא לכאן ממצפה יריחו הצופה על כך בקעת הירדן. תודעת המאבק ורוח האמונה פעמו בגאולה מימי נערותה. גאולה לחמה כל חייה לגאולת הארץ וגאולת העם. היא לחמה בגבורה. המבט שלה תמיד הרחיק ראות. כל חוליות השרשרת לאורך כל הדורות השתלבו עצמה. אהבת ציון הקדומה ואהבת ציון העכשווית - אחד הם. לא מקרה שגאולה טמונה פה. ליד מנחם בגין, משפחת ריבלין לדורותיה, ליד עולי הגרדום וליד רבים שסללו את הדרך לתקומה".

בנימין נתניהו. קרדיט: יהונתן ולצר/TPS


"לפני שלוש שנים גאולה הגיעה לכנסת להשבעת צחי כשר בממשלה. היא הייתה גאה בלהבה הציונית הבוערת בך. ובאותו מעמד בכנסת היא התיישבה בירכתי אולם המליאה ויו"ר הכנסת יולי אדלשטיין חרג מהפרוטוקול ואפשר לחברי הכנסת למחוא לה כפיים. הייתם צריכים לשמוע. רבים ניגשו וביקשו להצטלם איתה. לא רק מי שהסכים עם דעותיה אלא גם יריבה שהעריכו את העוצמה הפנימית שבה".
 
נתניהו סיים ואמר כי "לו היו אומרים לך בצעירותך שתיפרדי מהעולם אחרי יותר מ-71 שנים של עצמאות יהודית, אני בטוח שהיית מגיבה בהשתאות כבירה, אבל זאת המציאות והיא התממשה בזכות הרוח הגדולה ולפיד האמונה שאת וחבריך נשאתם. זכית לתרום לתקומת ישראל וזכית לראות בפריחת ישראל".

בנה, השר צחי הנגבי, ספד לאמו ואמר כי "לא מעטים האנשים שמקדשים את חייהם להגנה על הארץ הזאת. ממגוון דעות והשקפות. אמי לא התבטלה, היא לא התפתלה ולא עשתה שקר בנפשה, אך ידעה להעריך את יריבה. גם בין יריבה הרבים היו כאלו שידעו להעריך זאת.

צחי הנגבי בהלוויית אמו. קרדיט: יהונתן ולצר/TPS


"היום אנו מבכים ומביאים למנוחת עולמים את האישה הדגולה שהחזיקה בעט הקדוש, בנשק הקדוש. לא היה רגע אחד שבהם היא לא הייתה גם אימא מסורה, גם סבתא מסורה עד כלות. אנחנו כמשפחה כואבים אבל לא נפרדים. אנחנו נשארים מחוברים. תמיד זוכרים. תמיד מתגעגעים תמיד נשאף כוחות בלתי נגמרים מאמי", סיים הנגבי.
 
כהן נפטרה הלילה בגיל 94. היא שירתה כ-20 שנה בכנסת בסיעת הליכוד ובסיעת התחיה וכיהנה גם כסגנית שר המדע. שמה נודע בצעירותה כלוחמת במחתרת לח״י, בה הייתה הקריינית של תחנת השידור החשאית. היא נאסרה על ידי הבולשת הבריטית במהלך אחד השידורים, נשפטה לשבע שנות מאסר, וביצעה בריחה נועזת מן הכלא על מנת לשוב לשורות המחתרת. כהן היא כלת פרס ישראל לשנת תשס"ג על תרומה מיוחדת לחברה ולמדינה.