הקטל בדרכים: נקבע מותו של מוחמד איאס ריאן, פעוט בן 3 אשר נפגע היום (שישי) ממשאית במועצה מקומית כפר ברא. חובשי מד״א, רוני סימסולו ומוחמד עאסי, סיפרו: ״הפעוט שכב על הרצפה כשהוא מחוסר הכרה, עם חבלת ראש קשה. ביצענו בדיקות רפואיות, אך הוא היה ללא סימני חיים ולא נותר לנו אלא לקבוע את מותו״.



מוקדם יותר היום, הולך רגל כבן 13 נהרג כשנפגע מרכב בדרך עכו בקרית מוצקין. הוא נפצע אנוש ופונה לבית חולים רמב"ם בחיפה, תוך כדי פעולות החייאה, ושם, אחרי נסיונות החייאה שנמשכו שעה ארוכה בחדר הלם, נקבע מותו. חובשי מד״א, גיל פשה ונתן שחר, סיפרו: ״כשהגענו למקום ראינו נער כבן 13 שוכב במרכז הכביש כשהוא מחוסר הכרה, ללא דופק וללא נשימה, עם פגיעה רב מערכתית. התחלנו מייד בביצוע פעולות החייאה, ופינינו אותו בניידת טיפול נמרץ לבית החולים כשמצבו אנוש״.



לפי נתוני ארגון בטרם לבטיחות ילדים, בעשור האחרון נהרגו 600 ילדים בתאונות דרכים, מתוכם 169 כהולכי רגל. עד כה, בשנת 2019 נהרגו 63 ילדים בתאונות דרכים, מתוכם 20 כהולכי רגל. לשם השוואה, בשנת 2018 נהרגו 48 ילדים בתאונות דרכים, מתוכם 15 כהולכי רגל.

אורלי סילבינגר, מנכ"לית ארגון בטרם לבטיחות ילדים אמרה כי "הלב מתרסק עם שני ילדים שאיבדו בתוך שעה את חייהם בתאונות שונות. שנת 2019 עוד לא הסתיימה וכבר אנחנו רואים בבירור עלייה בתמותת ילדים בתאונות דרכים. ילדים הם אוכלוסיה פגיעה במיוחד כהולכי רגל, וזוהי אחריות המבוגרים והנהגים לדאוג לבטיחותם, לנהוג בזהירות יתרה בסביבת ילדים ולהיות ערניים למתרחש ללא הסחות דעת". היא סיימה את דבריה בקריאה "לנהגים ולהורים כאחד, אל תגידו לי זה לא יקרה - נקטו בכל אמצעי הבטיחות כדי למנוע את המקרה הבא".

כזכור, אמש, בתאונה בין שני כלי רכב בכביש 40 סמוך לצומת שיזפון, נהרגו שני בני אדם, אשר נלכדו ברכב הבוער. שלושה פצועים נמצאים במצב בינוני-קשה.