משרד התרבות והספורט אישר תקציב בגובה של כ-30 מיליון שקלים למועצה למורשת הדרוזים בישראל לטובת הקמת המרכז למורשת הדרוזים, שיפעל לראשונה בארץ במימון לאומי.
עם קבלת האישור על התקציב שהקצה המשרד, החלה המועצה למורשת הדרוזים בישראל לקדם מכרז לאיתור קבלן מבצע שיוציא אל הפועל את התכניות להקמת המרכז הייחודי, במתחם המועצה המקומית יאנוח ג'ת, שיהיה הראשון מסוגו בישראל ובעולם. המרכז ישתרע על פני כ-13 דונם, והוא אמור להיות גם אטרקציה תיירותית, שכן יוענק שירות בערבית, עברית ואנגלית, ובהמשך גם בצרפתית, ספרדית ורוסית.
כיום פועלים מספר מרכזי אירוח שחלקם מציגים בתוכם את סממני התרבות הדרוזית, ומופעלים באופן פרטי. המרכז החדש יוקם ביוזמת המדינה, מתוקף החוק ויהווה המרכז הלאומי הרשמי למורשת הדרוזים בישראל ובעולם.

המרכז, שתוכנן על ידי משרד האדריכלים אילן צבי בחיפה, יכיל מכון לחקר מורשת הדרוזים, שיפעל להעמקת והעשרת הידע בכל הקשור למורשת, להיסטוריה ולתרבות הדרוזית. במסגרת המכון תפעל גם ספריית מחקר ועיון שתעניק שירות לציבור.
כמו כן, יוקם מוזיאון פתוח לציבור הרחב שיציג בפני המבקרים אוסף מוצגים היסטורי ויערוך פעילויות חינוך והסברה על המורשת הדרוזית הייחודית. לצד המוזיאון יוקם ארכיון לתיעוד ולשימור המורשת, שיהווה חלק מארכיון המדינה.
שרת התרבות והספורט, מירי רגב, ציינה: "אני בטוחה שהקמת מרכז המורשת יסמל את הזיקה והברית המשותפת בינינו לבין אחינו הדרוזים למען כל הדורות הבאים. ברית של חיים משותפים ומאבקים משותפים על גורלה ועתידה של מדינת ישראל".
עו"ד מחמוד שנאן, מנכ"ל המרכז למורשת הדרוזים בישראל, בירך על הקמת המרכז. "הקמת המרכז מהווה עדות למקום המרכזי של העדה הדרוזית בחברה הישראלית ובהיסטוריה של מדינת ישראל",