אחד ההרוגים בתאונת בתאונה הקטלנית שהתרחשה אמש בכביש 40, סמוך לנמל התעופה בן גוריון (נתב"ג), הוא יוסף קהלני בן ה-79 מפתח תקווה, כך הותר היום (שני) לפרסום. בני משפחתו ומכריו מלווים אותו לקבורות בבית העלמין סגולה בעירו.



קהלני גדל במשמר השרון, חזר בתשובה והיה פנסיונר של בית החולים תל השומר. בשנים האחרונות נתן שיעורי תורה, ונהג מדי שבוע לנסוע לירושלים ולחזור בקו 947. הוא הותיר אחריו שלוש בנות: איריס, דקלה ואורנה ו-14 נכדים. 



בנוסף, הותר לפרסום שמה של הרוגה נוספת בתאונה: היילי סביץ ורנברג, אשר עלתה לישראל מדרום אפריקה.



היילי סביץ ורנברג ז"ל, צילום מעמוד הפייסבוק שלה
היילי סביץ ורנברג ז"ל, צילום מעמוד הפייסבוק שלה



איריס, בתו של יוסף, סיפרה הבוקר על האובדן הכבד. "לא ידעתי שהוא על האוטובוס הזה. מי חשב על זה בכלל? מוות מיותר בנר ראשון של חנוכה. זה אסון נורא", אמרה לגל"צ. בצל מעצרו של נהג האוטובוס החשוד בגרימת מוות ברשלנות, הוסיפה בתו של ההרוג כי "זה לא משנה כבר מי אשם, זה לא יחזיר לי את אבא שלי. הוא היה אדם מדהים שהיה בכל מקום שהיו צריכים אותו. אבא וסבא כזה טוב. עבר הכל ולא התלונן מעולם. היה בן 79 שהרגיש כמו בן 49. אני כל כך לא עסוקה בכעס כרגע. אני לא יודעת מה קרה שם. עוד תאונה ועוד תאונה ועוד משפחות שנהרסו. אין לי כרגע כעס, רק המון עצב. צריך לחזק עכשיו את אמא שלי".

במהלך ההלוויה נשאה איריס דברי הספד לאביה: "אבא אהוב וטהור שלנו, מי מאמין שככה הלכת, בצורה אכזרית שכזו, בלי שהתכוננו, בלי שנפרדנו... בלי שחיבקנו אותך בלי שהספקנו להגיד לך כמה אנחנו אוהבים אותך. אמא חיכתה לך להדלקת נר ראשון של חנוכה. חיכתה שתכנס מהדלת כמו בכל יום, ולא הגעת. והאור שלך כבה לאמא ולנו.

"אבא אהוב וטהור שלי, כשאדם חולה במחלה סופנית למשפחה יש זמן להיפרד, ואותך לקחו כל כך מהר. אבא אהוב שלי, לא הספקתי להיפרד ממך , לחבק אותך ולהגיד לך כמה אני אוהבת אותך. בכל מקום שהיו צריכים עזרה היית שם, בלוויות, בשבעה, באזכרות...נשמה גדולה וענקית הייתה לך.
 
"אבא אהוב שלי אבא שלי...אני בטוחה שעשית עוד מלא מצוות שעוד יתגלו אחר כך, הייתה לך נשמה ענקית ומלא אהבה בלב. כל כך שמחת בבנות שלך, בנכדות, בנכדים... הרגשת הכי עשיר בעולם, איך אפשר לחשוב עליך בלשון עבר, איך? 
 
"רציתי שתהיה כשאחתן את ילדיי, רציתי שתהיה כשיהיו לי נכדים, כל כך הרבה שמחות חיכו לך. לא מגיע ככה ללכת, לא מגיע לך. ברגעי השמחה אתה תמיד תהיה אתנו, בליבנו, בנשמתנו בכל נשימה שניקח אתה תהיה שם.
 
אבא אהוב שלי, תשמור עלינו מלמעלה, על אמא , על הבנות שלך ,על הנכדים והנכדות שלך. אנחנו כאן נדאג לאמא, אל תדאג אבא, לך לך אל משכבך בשלום ואהבה, נזכור אותך לעולם אבא אהוב שלי".
 

קהלני ז"ל. צילום: באדיבות המשפחה
קהלני ז"ל. צילום: באדיבות המשפחה



במהדורת חדשות 12 דווח כי אלכסנדר לייבמן, נהג האוטובוס, מסר בחקירתו עדות קצרה ומתומצתת: "אני לא הייתי עייף, לא התעסקתי בטלפון בזמן הנהיגה, הוא היה בכיס שלי, אבל אני לא זוכר מה קרה ברגע התאונה". המשטרה האריכה את מעצרו בארבעה ימים. 

עורך דינו של הנהג, אורי בראון: "החקירה בראשיתה, ואני לא מתייחס עכשיו לפרטיה. אנחנו הסכמנו עכשיו למעצר עד יום חמישי, אחרי זה אנחנו נראה מה יהיה".

חוקרי התאונה אספו ממצאים, ועיקר החקירה מתמקד בנהג. במשטרה הוציאו צו שביקש גישה לטלפון שלו, וכן בדיקת דם כדי לבדוק אם היה תחת השפעת סמים ואלכוהול.