השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, החל היום (שני) בסבב ראיונות לתפקיד מפכ"ל המשטרה. בין המועמדים - ניצב דורון ידיד, מפקד מחוז ירושלים, ומ"מ המפכ"ל הנוכחי, ניצב מוטי כהן, איתו צפוי השר להיפגש מחר. 

כזכור, אמש אישר היועמ"ש, אביחי מנדלבליט, לארדן למנות מפכ"ל קבוע, על אף העובדה כי אנו נמצאים בתקופת ממשלת מעבר. מנדלבליט הודיע כי בהמשך לשיח שקיימו השניים בנושא, לאחר בחינת מכלול השיקולים נמצא כי בנסיבות הנוכחיות מצב הדברים מאפשר למנות מפכ"ל קבוע ונציב שב"ס קבוע בתקופת הבחירות הנוכחית.

היועץ המשפטי לממשלה ציין במכתבו, כי "מצב שבו בראש שתיים ממערכות אכיפת החוק המרכזיות במדינה לא מכהנים בעלי תפקידים קבועים תקופה כה ארוכה, מעורר קושי של ממש בהיבטי אי-תלות ועצמאות שיקול הדעת. נוכח זאת ולאור שיקולים נוספים המפורטים במכתב, סבור היועץ המשפטי לממשלה, כי בנסיבות הנוכחיות גובר משקלם של הטעמים המצדיקים קידום מינוי מפכ"ל ונציב שב"ס קבועים, על משקל טעמי הריסון והאיפוק בתקופת בחירות, השוללים מינוי".
 
היועץ המשפטי לממשלה ציין, כי "הודעת השר ארדן על כך שבכוונתו להציע מועמדים מקצועיים מקרב משטרת ישראל ושב"ס, מצמצמת את הקשיים המשפטיים והבהיר שאישור המינוי הקבוע יהיה טעון את קבלת חוות דעתה של הוועדה המייעצת למינויים לתפקידים בכירים, בהתאם להחלטות הממשלה בנושא".
 
עוד הבהיר, כי "כהונתם של מפכ"ל המשטרה ונציב שב"ס תהא תקופת כהונה קשיחה, שאינה ניתנת להארכה אלא בהתקיים נסיבות חירום, והדבר יובהר בהחלטת הממשלה בעניינם. זאת, בכדי להבטיח את אי-התלות ועצמאות שיקול דעתם של המכהנים בהם".
 
התנועה לאיכות השלטון הגיבה להחלטתו של היועמ"ש ואמרה כי "לא ראוי ששר בממשלת מעבר ימנה מפכ"ל קבוע. רק לפני שבוע פירט היועמ"ש מדוע יש לנקוט משנה זהירות במינוי ממלא מקום לפרקליט המדינה בתקופת ממשלת מעבר, וכעת הוא מחליט לפעול בניגוד למילותיו שלו ולאשר מינוי מפכ"ל קבוע.
אנו קוראים ליועץ המשפטי לזכור היטב את דבריו לגבי הצורך בהקפדה על הליך בחירה במפכ"ל שיבטיח את עצמאותו ואי תלותו. כמו כן, אנו שבים ומזכירים כי בטרם המינוי צריכה הממשלה להכריע לגבי קציבת כהונה קשיחה למפכ"ל , כפי שנקבע בבג"ץ, על מנת לשמור על אותם עקרונות בדיוק".