"האלימות בחברה הערבית - מגיפה": שלושה תלמידי תיכון נעצרו אתמול (ראשון) בחשד לאחזקה וסחר באמצעי לחימה במסגרת מבצע שבוצע סמוך לאחד הכפרים באזור הגליל.במהלך המבצע, נערך חיפוש ברכב, במהלכו נמצא תת מקלע מסוג "קרל גוסטב" ומחסנית. הנשק הוסלק בתוך תיק בית ספר, בין ספרים ומחברות. שלושה חשודים כבני 17 נעצרו והובאו לתחנת המשטרה לצורך חקירה. מעצרם הוארך עד ליום רביעי הקרוב בבית משפט השלום בחיפה.



מתחילת שנת 2019 תפסו כוחות המשטרה למעלה מ-4,700 אמצעי לחימה, ביניהם רובי M16, אקדחים, מטענים ורימונים. האלימות הגואה בחברה הערבית תפסה את תשומת הלב של גורמים מדיניים בכירים, כאשר אתמול שר האוצר משה כחלון אישר תקציב של 10 מיליון ש"ח לצרכי שיטור במגזר הערבי, לטובת אמצעי שליטה ובקרה והקמת מוקדים ייעודיים לטובת שיטור במגזר, בהם מצלמות ואמצעי תקשורת דיגיטליים. האמצעים הטכנולוגיים צפויים לשפר משמעותית את פעולות המשטרה החותרות לצמצם את היקף אלימות הגואה במגזר הערבי. "מניעת האלימות במגזר הערבי היא יעד ממשלתי בעדיפות עליונה בקרב כל משרדי הממשלה. התקציב שאישרנו היום הוא צעד נוסף במאבק הבלתי מתפשר למניעת אלימות נגד אזרחים במגזר הערבי", אמר כחלון.



כאמל ריאן, מייסד ויו"ר מרכז "אמאן" - המרכז הערבי לחיים בטוחים, אמר ל"מעריב": "אני מברך על התעניינות השר, אבל לצערי סכום זעום כזה לא יפתור את הבעיה החמורה של האלימות והפשיעה בחברה הערבית, לאור העדר אכיפה ושיטור במשך עשרות שנים. סכום כזה לא יפתור את המגיפה הזו, שמהווה 63% מסך מקרי האלימות בחברה הישראלית". לדברי ריאן, "יש צורך בהעדפה מתקנת וצריך להקציב מאות מיליונים, ולא רק סכום של עשרה מיליון, שלא יספיק לפתור את הבעיה בעיר ערבית אחת כמו אום אלפאחם או נצרת".