ברטה שוורץ, בת ה-71 מפילדלפיה, שהגיעה בשבועות האחרונים לביקור בישראל, היא ההרוגה השלישית בתאונת הדרכים הקטלנית שאירעה בכביש 40, סמוך לנמל התעופה בן גוריון (נתב"ג), כך הותר היום (שלישי) לפרסום.



אחד ממכריה ספד לה בחשבון הפייסבוק שלו, וכתב: "כל כך עצוב לשמוע את החדשות על התאונה הטרגית הזו שגבתה את חייה של מורה אהובה. כעת, שהחדשות הפכו לפומביות, אוכל לדווח שברטה שוורץ, אישה עדינה שהייתה אהובה על ידי כל מי שנתקל בה, נהרגה בתאונה. הייתי רואה אותה כמעט בכל שבוע בסניף הדואר, ותמיד היא בירכה אותי בחום ושאלה אותי על בני, שנים רבות לאחר שסיימה ללמד אותו. תמיד נהדמתי מכך שמכל התלמידים שהיא לימדה במהלך השנים, היא תמיד זכרה מיהו בני. מי ייתן ונשמתה תהיה קשורה בכבלי חיי הנצח".



מכרה נוספת כתבה: "מי ייתן והאישה העדינה הזו, שחלקה את חייה עם רבים מילדינו, לעולם לא תשכח. נוחי על משכבך בשלום ברטה". מורה שעבר לצדה בעבר הוסיף: "הלוואי שזכרה של ברטה תמיד יהיה מבורך. היה הייתה אדם נהדר. היה לי כבוד להיות קולגה שלה".





אמש פורסמו שמות שני ההרוגים הנוספים בתאונה הקטלנית: יוסף קהלני בן ה-79 מפתח תקווה, והיילי סביץ ורנברג, שעלתה לארץ מדרום אפריקה. התאונה הקשה גבתה את חייהם של ארבעה בני אדם ו-14 נוספים נפצעו, בהם שניים באורח קשה. נהג האוטובוס איבד ככל הנראה שליטה על הרכב, והתנגש בטרמפיאדה עשוית בטון בצומת בכביש 40. הנהג, אלכסנדר לייבמן בן ה-44 מחיפה, נלקח לחקירה בחשד לגרימת מוות ברשלנות.



במהדורת חדשות 12 דווח כי לייבמן מסר בחקירתו עדות קצרה ומתומצתת: "לא הייתי עייף, לא התעסקתי בטלפון בזמן הנהיגה, הוא היה בכיס שלי, אבל אני לא זוכר מה קרה ברגע התאונה". עורך דינו של הנהג, אורי בראון: "החקירה בראשיתה, ואני לא מתייחס עכשיו לפרטיה. הסכמנו להארכת המעצר. אחרי זה נראה מה יהיה". חוקרי התאונה ממשיכים לאסוף ממצאים, כשעיקר החקירה מתמקדת בנהג. במשטרה הוציאו צו המבקש גישה לטלפון הנייד של הנהג, וכן צו המאשר קיום בדיקת דם שתאפשר לבחון האם היה תחת השפעת סמים ואלכוהול בעת התאונה.