איש הטלוויזיה ניסים משעל שוחח היום (רביעי) בכנס המנהיגים של מעריב והג'רוזלם פוסט, על מצב האמון הציבורי בכלי התקשורת בישראל, עם הכתבים המשפטיים, גיא פלג מחדשות 12 ואביעד גליקמן מחדשות 13, ועם עורך מעריב, במשותף עם גולן בר יוסף, דורון כהן, שאמר כי "אי האמון של הציבור בתקשורת הוא לא בגלל העיתונאים, כי הם עושים את עבודתם ומביאים את החשיפות שלהם. זה דבר שנמשך כבר הרבה זמן. אני אתן דוגמאות. זה בא בעיקר בגלל הפרשנים, שלצערי הרב, חלק מהם שכחו מה זה להיות עיתונאים, והפכו להיות אוהדים. כל אחד מפרשן לפי משאלת הלב שלו. הציבור רואה את זה והוא לא טיפש".



"אני, איש מהשורה, פתחתי את האייפד יום אחד ונקלעתי לעימות טלוויזיוני בין טראמפ לקלינטון. ראיתי את קלינטון עומדת כמו פלקט, ולעומתה טראמפ כמו קסיוס קליי פשוט נותן לה נוק אאוט. אני רואה את זה כאזרח מהשורה שמסתכל מהצד. זמן קצר לאחר מכן אני פותח את האתרים ורואה כותרת שאומרת שקלינטון נתנה נוק אאוט לטראמפ". אמר כהן והוסיף כי "הנמשל הוא שהפרשנים מתנהגים כאוהדים בטריבונה ולא כעיתונאים והציבור רואה את זה, ולכן יש אי אמון. אם למשל יש דיווח בערוץ 12 של גיא פלג נגד שרה נתניהו, אין לי בעיה עם זה. אבל אם אחריו בא אמנון אברמוביץ' שנותן פרשנות מאוד חד צדדית, אז האיש מהיישוב מרים גבה".



כתב חדשות 12, גיא פלג, אמר כי הוא "לא חושב שיש קשר בין חוסר האמון בפרקליטות לבין חוסר האמון בתקשורת. מצד אחד טוענים שיש ירידה באמון הציבור במערכת המשפט, ומצד שני עושים הכל כדי לערער את האמינות הזו. נתניהו אמר אחרי כתב האישום נגדו שיש ניסיון לעשות הפיכה שלטונית באמצעים שלטוניים".



"מדוע אותו ראש ממשלה תמה שדבריו נקלטים?" שאל פלג והוסיף, על הביקורת הציבורית נגד התקשורת, כי "היום לכל מאזין יש אינספור ערוצים. הוא יכול לזפזפ, יש לו שלט ביד, ואותו דבר ברדיו. נדמה לי שהנתונים של הצפייה בחדשות 12 הם למעלה מכל תחזית. כשהיה את הפיצול איש לא האמין שיהיו כאלה נתונים. אני מתקשה להאמין שאזרח יושב בבית ומחליט לצפות במהדורת חדשות כשהוא סבור שמשקרים לו.



"האם מגזימים בנושא שרה נתניהו? לא רק שלא מגזימים, אלא מגזימים בכיוון ההפוך. דנה וייס הביאה סקופ ענק - עובדת נוספת הזדהתה בקולה וסיפרה דברים דומים. היית מצפה שאלו יהיו כותרות משמעותיות, אבל לא היה פולו-אפ באף אחד מהעיתונים הגדולים. מה זה אומר? שהתקשורת אומרת שכבר לא צריך לעסוק בהתנהגויות של שרה נתניהו, זה מובן מאליו. אבל אני חושב שזה סיפור גם סיפור. יש דיווח חסר".



כתב חדשות 13, אביעד גליקמן, התייחס לקללות שספג בעקבות סיקור תיקי נתניהו, ואמר כי "הבעיה הייתה שכמעט הרביצו. יש מי שמדבר על ירידה אמון הציבור ואז מלבה את הציבור נגד התקשורת. מאשימים אותנו בזה שאנחנו מביאים מידע לציבור. אם אני מפרסם תמליל חקירה מהפרקליטות, עורך דין או לא משנה ממי, אז ישר צובעים אותי כמי ששייך למחנה מסוים, למרות שאני לא אומר את עמדותיי הפוליטיות. אם תהיה לי מחר ידיעה שיש חקירה נגד גנץ אני אשדר את זה, ומי שלא ישדר יחטא לתפקידו. חלק מהתקשורת, לצערי, נכנעת ללחץ. אני לא תוקף את ראש הממשלה, אני מביא מצב עובדתי. כשנתניהו בשלטון, אז מטבע הדברים זה מתנקז אליו, אבל אם יהיה מישהו אחר בשלטון אז זה הדברים יתנקזו אליו".



יש רגע שאתה מתחרט?
גליקמן: "לא לרגע אחד אפילו, אחרת הייתי חוטא לתפקידי".



האם התקשורת מוטה?
דורון כהן: "בוודאי. התקשורת מתאזנת, אבל אני אסביר מאיפה זה בא. עבדתי בידיעות, בהארץ, בחדשות ובהעיר. אני לא נכנס לוויכוח אם הסכם אוסלו טוב או לא. העובדה היא שבכל העיתונים שעבדתי בהם לא היה בן אדם אחד שפקפק בהסכם אוסלו. זו עיתונות מוטה. מה שקורה עכשיו הוא שבאו פשוט אוהדים מהצד השני, מהימין, ויש קרב בין מחנות אוהדים".



גליקמן: "אתה לא רואה בנאומו של נתניהו כניסיון לערער את אמון הציבור בתקשורת?".



כהן: "ברור. אני לא מנקה את נתניהו, הוא ראוי לביקורת נוקבת וגם אצלנו יש ביקורת נוקבת נגדו, אבל צריך להסתכל גם על עצמנו. הייתה ביקורת גם לפני נתניהו. אם יש כל כך הרבה אנשים בציבור שרואים את הדברים אחרת צריך להתייחס לזה. התקשורת הייתה מוטה לאורך שנים. בנושא נתניהו - הוא נלחם בה כל הזמן ובאיזשהו שלב הוא הבין שזה שהתקשורת נגדו זה נכס, ואז הוא התחיל לרכב על הנמר הזה".



אתה מסכים עם זה שיש פרקליטות בתוך פרקליטות?
כהן: "אני לא אומר שהפרקליטות מוטה, אבל שיש סנטימנט חולני במדינה. אם אני חייזר שמגיע ממאדים וניזון מהתקשורת הישראלית אני מבין שכל המדינה הזו טהורה, כל המערכות נקיות ויש שטן אחד שהורס הכל, וביום שהוא יילך הכל יהיה בסדר. אני לא מקבל את זה. צריך לבקר אותו בצורה נוקבת, אבל גם את הפרקליטות, הצבא והמשטרה".



גליקמן: "אין פרקליטות בתוך הפרקליטות. אין דבר כזה. אני מכיר את האנשים. יש טעויות, ולעתים הרבה, אבל לא מדובר בזדון, אלא באנשים ישרים והגונים. לא יתכנסו היועמ"ש, פרקליט המדינה והמשנים כמו זקני ציון".



כהן: "אני מצפה שאתה תבקר גם את הפרקליטות, אני לא רואה שאתה עושה את זה".



גליקמן: "ביקרתי את ליאת בן ארי כשהיא טסה לחו"ל. היא עשתה טעות חמורה ולא הייתה צריכה לעשות את זה. פרשת רות דוד - היו צריכים לחקור את זה יותר לעומק. ודאי שיש טעויות".