טוביה אושרי, ממנהיגי כנופיית הפשע המאורגן הראשונה בישראל, שכונתה 'חבורת הכרם', הלך לעולמו בגיל 82. אושרי היה איש עסקים, סוחר בשר ושותפו - לעסקים ולפשע של רחמים 'גומדי' אהרוני ואחד מראשי הפשע המאורגן בישראל בשנות ה-70 של המאה ה-20. הוא הורשע ברצח כפול במפעל הבשר שלו של העבריינים עמוס אוריון ועזר כהן ושוחרר מהכלא בשנת 2000. הלוויתו תצא היום (ראשון) בשעה 21:30.



בראיון שהעניק למעריב בשנת 2013 סיפר אושרי על חייו בשנים שלאחר שחרורו מהכלא. "עדיף היה לי למות כשעמוס רצה לרצוח אותי. סבלתי בבית הסוהר ואני סובל היום. האתמול שלי נוגס במחר שלי. לא נותנים לאסירים משוחררים במדינה שלנו להשתקם. ידעתי שאף אחד לא יעסיק אותי ודאגתי לעצמי. עד היום, כשאני עובר ברחוב, יש אנשים שמסתכלים עלי בחשש ועוברים מדרכה כאילו אני רוצח סדרתי. לא ישבתי בכלא לפני שהרגתי את אוריון ואת כהן ובטח שלא פשעתי מאז שהשתחררתי, אבל הסטיגמה לא תרפה לעולם", אמר אז.

לראיון המלא עם טוביה אושרי
מה היית רוצה שיקרה? 

"חשבתי שכאשר אשתחרר הכל יחזור לקדמותו, והתאכזבתי. אחרי 20 שנה הכל שונה. המוזיקה אחרת, הדינמיקה אחרת, אפילו הצבעים ברחובות שונים. למרות שעבר יותר מעשור, אני מרגיש שלא הצלחתי להתאקלם. כאילו חייתי 300 שנה. אולי זה מספיק לי".

אתה חושש מהמוות? 
"לא, בכל לילה אני מת. שינה היא כמו מוות, רק בלי התולעים. וכל בוקר אני חי מחדש. אני מאמין שאלוהים זוכר שהייתי דתי עד גיל 13 ובטוח שהוא מחכה לי".