סיכום שנתי של ארגון "קו לעובד", המנהל מעקב יומיומי אחרי תאונות העבודה בכלל הענפים במשק, מראה תמונה עגומה: מספר ההרוגים בתאונות עבודה ב-2019 היה הגבוה ביותר בשני העשורים האחרונים.
בשנה החולפת סיכום מניין העובדים אשר איבדו את חייהם בתאונות עבודה הגיע ל-86 עובדים. מספר זה מהווה עלייה של 23% לעומת השנה החולפת. ענף הבניין אחראי ל-56% מתאונות העבודה במשק, זאת למרות שרק 8% מהמועסקים עובדים בו. בענף הבניין חלה עלייה של 12% לעומת השנה החולפת. בארגון טוענים כי בזמן שמספר ההרוגים עולה, חוסר המשילות ומחסור בפעולות לפתרון המצב, מתחדד, וכי הרשויות השונות טרם יישמו את דו"ח וועדת אדם משנת 2014 הממליץ על הקמת רשות לאומית לבטיחות בעבודה לעיגום כלל המשאבים הפועלים בתחום.

"בענף הבניין אנו עדים להיעדר הרתעה מוחלט: עיצומים כספיים לא מוטלים על הקבלנים בגין ליקויי בטיחות, אתרים נסגרים ל-48 שעות בלבד, מרבית התאונות לא נחקרות, ובאלו שנחקרות ההליכים אינם מובילים למיצוי הדין", נכתב בדו"ח.. 
ב"קו לעובד" מפנים אצבע מאשימה כלפי מנהל ההסדרה והאכיפה, אשר לדבריהם לא עושה דיו על מנת להגן על חיי הפועלים: "לא די בזאת –בידי מנהל ההסדרה והאכיפה, הרגולטור עצמו, כל המידע הנדרש בכדי לחשוף לציבור בזמן אמת את מספר ההרוגים והפצועים. בידיו המידע המלא אודות נסיבות תאונות העבודה, והיכולת והמשאבים לנתחו בכדי להוביל לשינוי מדיניות אמיתי אשר יציל חיי אדם. אך במקום למלא את תפקידו בוחר הרגולטור להצניע את המידע. זו שנה שנייה ברציפות שאינו מפרסם, או מנתח עבור הציבור את המצב והסכנות הקיימים בתחום הבטיחות בעבודה. כל פרסומיו הינם טפיחה על שכמו ומגננה, במקום להגן על מי שבאמת זקוקים זאת – העובדים. 

"בוואקום שיוצר הרגולטור, בהיעדר אכיפה ומידע, נותר התפקיד בידי החברה האזרחית. באין הרתעה מטעם הרשויות האחריות נותרת בידי הציבור – אי לכך במסגרת דו"ח זה מפרסם "קו לעובד" את המידע שצריך להיות שקוף לכולנו ובו המידע הנ"ל, וכן, דו"ח חברות אשר מנגיש לציבור את המידע הקיים אודות החברות שמסכנות את בטחון העובדים ועוברי האורח".