בית משפט השלום בפתח תקווה האריך היום (רביעי) ביממה את מעצרו של יונתן פדידה

, שדרס למוות את תומר וינשטיין בן ה-45, ואת חברו יניב לוגסי בן ה-44, בעת שרכבו על אופניים בכביש 5511, סמוך לכניסה למושב בני ציון שבשרון, לפני כשבועיים, וזאת חרף בקשתה של המשטרה להאריך בשישה ימים נוספים את מעצרו של פדידה.  השופט ארז מלמד התייחס למסוכנותו של החשוד כפי שסבור בית המשפט המחוזי, כאשר לנגד עיניו התנהלותה הרשלנית של המשטרה בתיק. פרקליטו של החשוד, עורך הדין עדי כרמלי, מתכוון להגיש לבית המשפט המחוזי ערעור על ההחלטה, במטרה להביא לשחרורו של מרשו עוד היום.

בדיון ביקש רנ"ג ארז קפלן מהמשטרה להגיש לבית המשפט דוח סודי, אך לטענת עורך דינו של החשוד, עדי כרמלי, חלק מהפעולות עליהן סופר בדוח הסודי כבר בוצעו, על כן אין בדוח ממצאים עליהם ניתן להסתמך: "המשטרה מתנהלת בתיק הזה תוך רמיסת זכויות שצריכות להדאיג כל אזרח במדינה הזאת. אין חולק על הסבל של משפחות הקורבנות והתנהלות המשטרה לא פוגעת רק במרשי, כי עם גם במשפחות של ההרוגים. החקירה הזאת יכולה הייתה להסתיים לפני ימים אחדים. אני ער להחלטות בית המשפט המחוזי וגם לאלה של השופטת מרשק ואומר כי החלטת השופטת מרשק הייתה נכונה בשעתה. השאלה היא האם המשטרה מילאה את תפקידה. השופטת מצאה שצריך להאריך את המעצר להשלמת החקירה אולם המשטרה לא ביצעה את המוטל עליה".

עוד טען הפרקליט, כי "בית משפט זה לא כבול בשום החלטה של בית משפט מחוזי וניתן לשחרר את מרשי בחלופת מעצר. אם תרצה המשטרה, שתרוץ לבית המשפט המחוזי, שם נמצא השופט שמתח ביקורת על התנהלותה".

רנ"ג קפלן טען לפני כרמלי, לאחר מכן כי "התוצאות הסופיות של בדיקות הדם של החשוד התקבלו, והן מצביעות על כך שמדובר בנהג שבעת התאונה נהג תחת השפעת סם מסוכן. גרסתו של החשוד לפיה הוא מעשן פאסיבי אינה מתיישבת עם התוצאות. החשוד ממשיך ומשנה גרסאות ובכך משבש חקירה". עוד הוסיף הרנ"ג, כי חוות דעת בעניין הרכב התקבלה וממנה עולה כי הוא נמצא תקין.

רנ"ג קפלן חזר וציין כי המשטרה ממתינה לחוות דעת נוספת, שעם קבלתה, יעמתו את החשוד עמה. השופט למד מצידו, סבר כי אין צורך להמתין לה, על כן אישר את הארכת המעצר ביממה. השופט מלמד מתח גם הפעם ביקורת נוקבת על התנהלותה של המשטרה בתיק, שהייתה לדבריו רשלנית והייתה יכולה להסתיים מבעוד מועד.

בהמשך ביקשה המשטרה לגבות עדות מאמו של החשוד, אליס פדידה. פדידה שיתפה הבוקר פוסט ברשת הפייסבוק, שם נכתב: "רכיבת כביש עושה לכם את זה אבל אתם פוחדים לרכוב בכבישים ללא רכב ליווי? יש פתרון מעולה לתושבי המרכז, הקפות סגורות שנקיות מרכבים".

ל"מעריב" נודע כי אביו של פדידה לא מסיר מבנו את האחריות לתאונה הקשה, אך הוא סבור כי "צריך לדאוג למסגרת מסודרת לרוכבים". האב סיפר כי בנו חובב ספורט מגיל 19, והוסיף כי הוא כועס על בנו וכן על עצמו, מאחר והוא סייע לבנו לרכוש את הרכב, אך טען כי הוא לא יודע על "שיפצורים" של הרכב אותם ערך בנו בן ה-30, כאלה שהפכו אותו, לטענת המשטרה - ל"מכונת מוות".