חשד לחיסול: אחמד טאהה, תושב כפר קאסם בשנות ה-40 לחייו, חוסל היום (ראשון) בפיצוץ רכבו במהלך נסיעה בכביש 57, סמוך למחלף ניצני עוז. חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו לו ולשני ילדים בני 12 במצב קל-בינוני טיפול ראשוני בזירה, אך נאלצו בהמשך לקבוע, כאמור, את מותו של הנהג. הפצועים פונו לבית החולים.

ההערכה היא כי מדובר במטען חבלה שהתפוצץ ברכב וכי מדובר בחיסול חשבונות בין משפחות בעיר, שכן החשוד מוכר למשטרה ואחיו אף נהרג באירוע פלילי לפני כשנה. חקירת הפרשה הועברה לטיפול ליחידה המרכזית מחוז מרכז במשטרה והיא מצטרפת לשורת אירועים וחיסולים הקשורים לכפר קאסם המטופלים על ידה.

חובש בכיר במד״א סמיח עבד אלקאדר, סיפר: "היינו בנסיעה מנהלתית על כביש 6 כשנתקלנו באירוע. ראינו רכב עם סימני פיצוץ קשים עומד בשול הכביש ביציאה מהמחלף. בסמוך אליו התהלכו שני אנשים, הענקנו להם טיפול רפואי ופינינו אותם לבתי החולים. בתוך הרכב היה גבר לכוד כשהוא מחוסר הכרה, עם חבלה רב מערכתית קשה. ביצענו בדיקות רפואיות, אך לא נותר לנו אלא לקבוע את מותו".

זירת הפיצוץ. צילום: מד"א
זירת הפיצוץ. צילום: מד"א

בשבוע שעבר נורה למוות גבר בן 25 ברחוב יפת פינת בן אחיטוב ביפו. הוא אותר על ידי כוחות המשטרה כשהוא פצוע במצב קשה ועל גופו סימני ירי בבטן וברגל, ופונה על ידי הצוותים הרפואיים שהוזעקו למקום לבית החולים וולפסון להמשך טיפול רפואי. בהמשך, כאמור, נקבע מותו בבית החולים. המשטרה פתחה בחקירה, במהלכה עלה לחשד כי קודם לכן נורה הקורבן על ידי רוכב אופנוע שנמלט מהמקום.