הגירעון התקציבי המצטבר בשנת 2019 זינק לכ-52.2 מיליארד שקל - כך הודיע הערב (שני) משרד האוצר. על פי האומדן הראשוני של הגירעון ומימונו של ביצוע התקציב, שנערך על ידי חטיבת מאקרו ותקציב באגף החשב הכללי באוצר, נרשם גידול חד של כ-12 מיליארד ש"ח בגירעון המצטבר, שתוכנן, לפי היעד הממשלתי, להסתכם ב-40.2 מיליארד ש"ח בלבד. 

עוד עולה מהנתונים, כי בפעילותה התקציבית של הממשלה בחודש דצמבר נמדד גירעון בסך של 14.9 מיליארד ש"ח, זאת, בעוד שבחודש דצמבר 2018 הוא עמד על 14 מיליארד.

בשנת 2019 הגירעון המצטבר מהתוצר עלה ל-3.7% מהתמ"ג, לעומת 2.9% בשנת 2018. הפער בין יעד הגירעון הממשלתי בתכנון התקציב לבין התוצאות בפועל, מוסבר בהכנסות נמוכות מהחזוי, בסך של כ-9.2 מיליארד שקל, והוצאות גבוהות מהמתוכנן, על סך 2.8 מיליארד שקל.

בתקציב לשנת 2019 תוכנן יעד הוצאות שנתי בסך 396.9 מיליארד ש"ח. סך הוצאות הממשלה הסתכמו בכ-399.8 מיליארד ש"ח, שיעור ביצוע של 100.7% מהתקציב המקורח, שמורכב מהוצאות משרדי הממשלה, 348.4 מיליארד שקל, תשלומי ריבית על החוב הממשלתי, 29.9 מיליארד שקל, ופירעון קרן וריבית למוסד לביטוח לאומי על סך 21.4 מיליארד שקל. בשנת 2018 הסתכמו סך הוצאות הממשלה בכ-377.7 מיליארד שקל, כך שב-2019 חל גידול של 5.8%.

יו"ר סיעת ישראל ביתנו וחבר ועדת הכספים, ח"כ עודד פורר, הגיב לפרסום נתוני הגירעון על ידי משרד האוצר, ומסר כי "הם צריכים להדיר שינה מכל אזרח במדינת ישראל, כי המשמעות היא שכדי לכסות את הגירעון, שוב תכניס המדינה את היד לכיסם של האזרחים שעובדים ומשלמים מיסים. ישראל ביתנו מתריעה חודשים ארוכים על גודל הגרעון, ועל כך שלא ניתן לטפל בו כשממשלת ישראל שבויה בידיי דרעי, ליצמן וגפני שדואגים לשמור את הציבור שלהם עני, חסר השכלה ומחוץ למעגל התעסוקה. כשהנתון הזה מצטרף לנתון לפיו רק 50% מהגברים החרדים עובדים לעומת 88% מהגברים החילונים, וכשרואים את הדרישות הקואליציוניות של ש"ס ויהדות התורה, בשווי של עשרות מיליארדים, מבינים שהגיע הזמן להכריע בסוגיות הללו ולקדם כאן כלכלה חופשית וליברלית שמעודדת תעסוקה ולא תומכת בבטלה".

יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני מיהדות התורה, הגיב להשתלחותו של חברו לועדת הכספים, ואמר כי "הציבור בישראל צריך לבדוק אם יש שני עודד פורר. האחד שמשתף איתי פעולה בועדת הכספים בעזרה וסיוע לציבור בישראל, ויש עודד פורר שמשתלח בציבור רק כדי למצוא חן בעיני אדונו, שעיקרם שנאת הדת ואין מאחוריהם כלום עם העובדות".