תחת הכותרת "אחד מתוך תשעים" נפתחה בנתב"ג תערוכת צילומים המציגה את הישגי הסוכנות היהודית במלאת 90 שנה להקמתה ואת האתגרים הניצבים בפניה בפתחו של העשור העשירי לפעילותה - במעמד יו"ר הסוכנות היהודית, יצחק הרצוג; מנכ״ל רש״ת יעקב גנות, מנהל נתב"ג שמואל זכאי, מנכ"לית הסוכנות היהודית אמירה אהרונוביץ, ראשי הסוכנות לשעבר, אישי ציבור וגיבורי התערוכה.

מאז הקמתה לפני 90 שנה ניצבה הסוכנות היהודית בצמתים המרכזיים של העם היהודי, ארץ ישראל ומדינת ישראל. התערוכה מציגה בסדרת צילומים את הסיפורים האישיים של אלה הניצבים מאחורי פעילות הסוכנות ולמעשה מאחורי ההיסטוריה של העם היהודי ושל מדינת ישראל.

התערוכה, שאצר מנהל המותג הגלובלי של הסוכנות היהודית אלעד סון, נעה בין העבר לעתיד ובין האישי לקולקטיבי. היא מציגה את גיבוריה ברגעים מכוננים בחייהם, אשר נצרבו גם בזיכרון הקולקטיבי ושבה אל אותם הגיבורים באמצעות פורטרטים המציגים אותם כיום. ביניהם הנערה שעלתה לבדה ושירתה כחיילת בודדה; הילד שחולץ במבצע עליה; המורה באולפן לעברית; החלוצים שבנו את הארץ; השליחות והשליחים שמייצגים את ישראל בחו"ל; השותפות האסטרטגית בין יהדות התפוצות לבין ישראל והפעילות חוצת המגזרים והאוכלוסיות של הסוכנות היהודית לחיזוק החברה הישראלית בשם יהדות תפוצות.

יו"ר הסוכנות היהודית, יצחק הרצוג, אמר: "הצגת התערוכה בנמל התעופה בן גוריון, אשר בשעריו נכנסו למדינת ישראל מיליוני עולים ומיליונים נוספים מרחבי העולם שבאים מדי שנה לבקר בארץ, היא מרגשת ובעלת משמעות סמלית. בפרוס העשור העשירי שלה, הסוכנות היהודית פועלת אל מול אתגרים עצומים שפוקדים את עמנו בישראל ובתפוצות בדור הזה ובכללם חיזוק הקשר בין יהדות התפוצות למדינת ישראל, הבאת קולה של יהדות התפוצות לחברה הישראלית, השכנת 'שלום בית' בתוך העם היהודי על זרמיו השונים, הבטחת שלומם וביטחונם של יהודים באתרים שונים בעולם בעידן של אנטישמיות גואה וכמובן המשך העלאתם של עשרות אלפי יהודים ארצה מדי שנה".