בשנים האחרונות חלה עלייה משמעותית בקניית כלבים בשוק הפיראטי בעקבות פריחת הרשתות החברתיות. מנתוני ההתאחדות הישראלית לכלבנות עולה כי רק כ-4,000 כלבים מתועדים ומפוקחים על ידי ההתאחדות ואילו בשוק הפיראטי המספרים עומדים בממוצע על כ-60 אלף המלטות ומכירה של כלבים בשנה החולפת.

לשם השוואה, רק בשנת 2015 הנתון עמד על כ-40 אלף כלבים הנמכרים בשוק הפיראטי. "תופעת קניית הכלבים הפיראטית רק הולכת וגדלה ולא פעם על חשבון רווחתם של הכלבים ולכן החלטנו לא לעצום עיניים או לנסות למגר את התופעה אלא להפך, לתת לה יד ולבדוק איך אנחנו משלבים רגולציה ופיקוח לטובת בעלי החיים, במטרה למנוע התעללות ואת תופעת הרבעת בעלי החיים בשוק הפיראטי" אומרים בהתאחדות, שם מצאו כי כ-85% מקוני הכלבים בוחרים לקנות כלבים ללא פיקוח ובאופן פיראטי משום שהם אינם חשופים או מודעים לאלטרנטיבה.

נכון להיום, אין אף חוק שאוסר מכירת כלבים באופן פיראטי. הרשויות מפקירות את הפיקוח על הרבעות פיראטיות של כלבים וחתולים לשם מכירת הגורים והשוק הפרוץ הזה מתרחש בעיקר בבתים של אנשים שהפכו את כלביהם הנדירים למכונה של כסף ללא פיקוח ובקרה, אבל גם בחוות הרבעה של ממש בהן הכלבים סובלים מתנאים ירודים של צער בעלי חיים. 
 
ההתאחדות הישראלית לכלבנות החלה בחודש האחרון, בשיתוף מייסדי אתר "פט פיינדר" בהפקת קמפיין רשת לטובת קניית כלבים מתועדים ומפוקחים ובמקביל היא מקדמת מודעות ציבורית לצורך בקידום חקיקה לרגולציה על השוק הפיראטי. במקביל, בתאריכים 24-25 בינואר תקיים ההתאחדות את תערוכת הכלבים הבינלאומית בסביון שתהיה פתוחה לציבור ללא עלות בה יקחו חלק כאלף כלבים.

מנכ"ל ההתאחדות, אלון גלילי, אומר למעריב: "הפעילות שלנו באה לוודא כי גידול כלבים בישראל יעשה בצורה האחראית ביותר לרווחת הכלבים ולהנאת בעליהם. העמותות החברות בהתאחדות פועלות לקדם גידול אחראי של כלבים בריאים נפשית וגופנית ממאות הגזעים המוכרים ע"י הפדרציה הכלבנית העולמית ונוהל הגידול של ההתאחדות, שכל מגדל של כלב גזעי מחוייב אליו, מבטיח שהכלבות לא תורבענה לפני או אחרי הגיל המתאים ומאפשר מספר מוגבל של המלטות לכלבה בלבד. מרבית גזעי הכלבים מחוייבים בבדיקות בריאותיות שונות לפני שהכלבים מאושרים לגידול. 
 
ח"כ איציק שמולי (העבודה-גשר) הגיש כבר בתחילת שנת 2018 הצעת חוק שתשים סוף לשוק הפרוץ להרבעת כלבים, לאחר שגם משרד החקלאות האמון על אכיפת חוק צער בעלי חיים הביע תמיכה עקרונית בחוק, אך למרות זאת החוק לא קודם על ידי הממשלה.

בראיון ל"מעריב השבוע" בפברואר 2018 אמר ח"כ שמולי: "בחסות שתיקתה של המדינה הגיע השוק הזה של מכירת בעלי חיים לממדים מפלצתיים, והפגיעה בבעלי החיים היא בהתאם. המוכרים הפיראטים הופכים נקבות של כלבים וחתולים למכונות המלטה עבור בצע כסף, תוך סיכון להן ולגורים. העוול הגדול הוא שעל כל בעל חיים שיקנו מהם, יומתו כמה אחרים בכלביות מאחר שאין להם שום דורש ".
 
ממשרד החקלאות נמסר ל"מעריב-השבוע" בתגובה: "משרד החקלאות מבצע ביקורות בכל מקום בו יש חשד להפרה של חוק צער בעלי חיים, בין אם זה בית פרטי, עמותה או כלביית רשות. הרבעת כלבים אינה אסורה על פי חוק, וחוק יסוד חופש העיסוק כמו גם חוק יסוד כבוד האדם וחירותו מאפשרים לכל אדם לעשות כן בהנחה כי הוא עומד בדרישות חוק צער בעלי חיים. למרות זאת, המשרד מקדם באופן מעשי ופומבי עידוד אימוץ כלבים מעמותות וכלביות רשויות, על פני קניית כלבים מהרבעות. יתרה מזאת, המשרד יצא נגד תופעת "מטחנות הגורים" (puppy mill) ואינו מעודד אימוץ כלבים מבתי הרבעה פיראטיים".