המערכת החורפית שחזרה אלינו היום (רביעי) גבתה את חייו של מוטי בן שבת, בן 32, שטבע לאחר שניסה לחלץ משפחה שלא הצליחה לצאת מרכבם. הוא נסחף לכיוון הים, בעקבות ההצפה הקיצונית של נחל הגעתון, שנכנס לתוך רחובות העיר נהריה, ונעדר זמן רב, עד שאותר ללא רוח חיים, על ידי צוותי החילוץ שהוזעקו לאזור, במהלך שעות הצהריים.

חברו של ההרוג בנהריה, סיפר כי "הוא קפץ להציל את הבחורים, היה אחד בתוך האוטו, והוא קפץ כשהסחף לקח אותו והוא נעלם פנימה. עכשיו אנחנו כבר יודעים שהוא נמצא בים. עצוב וכואב לנו, אני מכיר אותו מילדות. התשתיות במצב קטסטרופלי, מאסון לאסון לא לומדים שום דבר. הרכב בא לקחת סיבוב בשיטפון ונכנס בשפיץ, בפינה ומשם הסתבך".

פרמדיק מד"א, ערן פרידלנדר, סיפר כי "הגענו עם ניידת טיפול נמרץ לחוף סמוך למרינה. כ-100 מטר צפונית לשפך נחל הגעתון על קו המים, ראינו את הגבר שהיה מחוסר הכרה ללא דופק וללא נשימה. הים היה מאוד סוער וכמויות גדולות מאוד של מים זרמו סביבנו, הוצאנו אותו מהחוף בעזרת אלונקת שדה תוך כדי ביצוע פעולות החייאה לניידת טיפול נמרץ שם המשכנו בטיפול הרפואי שכלל הנשמות, עיסויים ומתן תרופות אבל לצערנו בסופן נאלצנו לקבוע את מותו".

שטפונות בנהריה. צילום: מאיר וקנין, פלאש 90
שטפונות בנהריה. צילום: מאיר וקנין, פלאש 90

עמית בן סימון, אחד מהאזרחים המחלצים בנהריה, התראיין ב-103FM ואמר כי "הייתי מהחברה שקפצו למים. קלטנו את הרכב שנכנס לזרם, ראינו שהזרם סוחף אותו ותוך כמה דקות הוא היה מוצף. האוטו התהפך. מכסה המנוע צלל לתוך המים, וזה הציף את כל האוטו. אני ראיתי בעיניים שלי את האוטו טובע. החלונות היו סגורים ויש גבול לכח הצעקה. פשוט ראיתי ולא חשבתי יותר מדי".

"היינו שלושה שקפצו לחילוץ" המשיך העד לספר "לא מכירים מלפני זה. הגעתי לשם במקרה ונתקלתי בסיטואציה. חילצנו שני גברים ואישה. שברנו את השמשה האחורית במכות של מרפק ואגרוף, זה מה שעלה לנו לראש. האוטו היה מלא במים ברגע שהצלחתי לזהות את הנהג, ווידאתי שכל מי שהיה בפנים יצא".

בנוגע להרוג, אמר בן סימון כי "רק שאחרי שחילצנו, הבנתי שיש מישהו שעדיין שמה והתחלנו לדפוק באוטו לראות אם יש שם עוד בן אדם, אבל יש לנו את גבולות הקושי וגבולות הקור, ולכן חיכינו למכבי אש שיבואו לחלץ".

ידידה של ההרוג, תושבת נהריה, סיפרה כי "הגעתי למקום אחרי זה, חשבנו שאולי יהיה נס ונמצא אותו בחיים אבל קיבלנו את הבשורה המרה שהוא נפטר. זה קרה בשכונה, בצומת שמחברת בין שכונות בנהריה, שלא ראתה דבר כזה מימיה. אתה רואה ולא מאמין. הנהר זורם בתוך הכביש". היא הוסיפה כי "לפי מה ששמעתי הוא נרתם לעזרה והצליח להציל, כמו שאתם יודעים, וכאן מצא את מותו. זה מאפיין אותו, הוא היה בחור שכולו נתינה ועזרה לזולת, חבר אמת".

כזכור, במהלך המערכת החורפית הקודמת שהתרחשה בסוף השבוע, טבעו למוות סתיו הררי ודין שושני ז"ל, בני זוג בני 25, שנתקעו במעלית בשכונת התקווה בתל אביב. במשטרה פתחו בחקירה לבירור נסיבות האירוע, לאחר שהתברר כי לצוות החילוץ לקח 40 דקות להגיע למקום, ושנעשו מאות שיחות למוקדי החירום שלא זכו למענה.