דימה גרינברג, אחד האנשים שמוטי בן שבת ז"ל הציל מטביעה, שיחזר היום (חמישי) את תחושותיו, לאחר שבשעות הצהריים התעלף בהלוויה. הוא סיפר בשיחה עם חדשות 13: "הרגשתי צורך ללכת להלוויה שלו, הרגשתי חייב כי הוא הקריב את חייו למעני ולמען האנשים שהיו באוטו". גרינברג הוסיף כי התעלף "מספר פעמים בהלוויה מהזעקות של ההורים והילדים והרגשתי שאני צריך להיקבר איתו ביחד שמה. המוות עבר לידי אתמול".

גרינברג ציין כי לא הכיר את בן שבת לפני האירוע. "ראיתי את הפנים שלו כשהוא קפץ להציל אותנו ונעלם", הסביר, "אני חושב שנפגשנו פנים אל פנים לרגע אחד, הסתכלנו אחד על השני והוא פשוט נעלם". הוא הוסיף: "באותו רגע חשבתי שאני עומד למות - נסענו והרכב פתאום התחיל לשוט על המים. לא הבנתי איך זה קרה ברגע אחד". 

בן שבת הובא מוקדם יותר היום למנוחות. בין הסופדים היה ראש עיריית נהריה רונן מרלי: "מוטי ז"ל הוא לא גיבור נהריה, הוא גיבור של מדינה שלמה. הוא הציל חיים של אנשים רבים, ולא רק אתמול. חוה היקרה, ביום ההולדת שלך את קוברת את הגיבור שלך, הוא גיבור של המדינה ושל העיר הזו".

עוד הוסיף מרלי: "יכולנו להיות עם עשרות הרוגים, אבל יש פה ערבות הדדית ונחישות, גילויי אחריות של עיר שלמה. נחזק אתכם ונחבק אתכם. מוטי מת כגיבור לאומי, כך ראוי שיידעו כולם. מדינה שלמה באבל ואנחנו מחזקים אתכם. תזכרו שבזכותו אנשים רבים חיים היום והם יזכרו לו את זה כפי שאנחנו נזכור לו את זה".