מרשות הכינרת נמסר כי מפלס הכינרת עלה ביממה האחרונה ב-14 ס"מ, ו כי זרימת המים נחלשה אמנם מאתמול אך ספיקת המים שנמדדה בשעה האחרונה בירדן באזור גשר הפקק עומדת על 76 מטר מעוקב לשנייה. נהר הירדן עלה היום (שישי) על גדותיו.

למרות ההחלשות היחסית במזג האוויר, שתורגש כבר במהלך היום עם החלשותם של הגשמים, עדיין קיים חשש להצפות, בעיקר במישור החוף הדרומי ובנחלי הדרום והמזרח. בשבת לא צפויים גשמים, ומעריכים כי המונים יגיעו לאתרי הטבע, המפלים והנחלים הזורמים בעוצמה בעיקר בצפון. 

מפלס הכנרת עומד הבוקר על 210.96-. עלייה של 14 ס״מ מאתמול. מתחילת עונת הגשמים המפלס עלה ב-94 ס״מ וחסר לכנרת מלאה עוד 2.16 מטר. הזרימה בנחלים ובנהר הירדן עדיין גבוהה, מה שמבטיח עלייה יפה נוספת גם במהלך סוף השבוע.

כזכור, מזג האוויר הסוער המשיך לעשות שמות בארץ, גם אתמול במהלך היום. המשקעים הרבים שירדו במישור החוף הדרומי גרמו להצפות ענק, וביישובים הסמוכים לאשדוד ולאשקלון, כמו גם בחבל לכיש, נעשו פעולות חילוץ דרמטיות.

המרכזית שבהן נעשתה בשעות הצהריים, כשצוותי כבאות והצלה, בסיוע מורים, הורים ומתנדבים, חילצו במבצע מורכב 75 ילדים מבית הספר רגבים במושב אמונים שבמועצה האזורית באר טוביה, לאחר ששלוליות ענקיות מנעו מהם לצאת מהמבנה. הילדים נישאו בזרועותיהם החסונות של צוותי כבאות והצלה ופיקוד העורף שהוזעקו למקום, היישר אל עגלות טרקטורים שהסיעו אותם תחת ממטרים כבדים אל הוריהם שהמתינו בדאגה. 

"באתי לחלץ את הילדה שלי וילדים נוספים שנתקעו בשיטפון", סיפר אחד ההורים. "בהתחלה היה לחץ גדול, אבל אחרי שכולם חולצו בשלום, כולנו נרגענו".

לאחר שהגל החורפי הכה חזק באיזור המרכז, הטמפרטורות בתל אביב צפויות להגיע היום ל־14 מעלות. המעלות הצפויות להיום בערים נוספות: חיפה – 13, בטבריה – 14, בצפת – 7, בירושלים – 8, בבאר שבע – 12, במצפה רמון – 9 ובאילת – 19.