הממשלה כמעט לא מתפקדת. התקציבים תקועים, וגופים רבים שואלים: איפה הכסף? בשל כך, ארגונים רבים שוקלים את צעדיהם הכלכליים, ואף נאלצים להפסיק פעילותם. מעגלים, ארגון חינוכי לאומי הפועל להעצמת בני נוער, מתמודד גם הוא עם בעיות אלה. לכן החליטה הנהלת הארגון לצאת בשבוע הקרוב בקמפיין גיוס המונים לצורך המשך הפעילות.

"בכל שנות פעילותנו ראינו את החזון שלנו הופך מהלכה למעשה", סיפר מנכ"ל הארגון אסף וייס. "אתגר השעה מצריך את עזרת הציבור, כדי שבאמת נצליח להמשיך בעשייה עבור הנוער הנפלא שלנו".

בזמן שחברי הכנסת נלחמים על הכיסא שלהם, ארגון מעגלים נלחם על חייהם של בני הנוער. בשל המצב הפוליטי בישראל ואי־הקמת הממשלה, הארגון נאלץ להתמודד עם בעיית תקציב לא פשוטה, שמעמידה את המשך קיומו בסימן שאלה.

הארגון, שפועל להעצמת בני נוער, מתקיים מ־4 מיליון שקל בלבד, כשליש מהתקציב הנדרש. דבר זה מוביל לכך שהארגון נאלץ לסגור את שעריו בפני בני נוער רבים השוחרים לפתחו, ולבחון על אילו פרויקטים מצילי חיים הם מוותרים ועל אילו בני נוער הם פוסחים.

לכן החליטו בארגון מעגלים לצאת בשבוע הקרוב במבצע גיוס המונים, בשביל להצליח לעמוד על הרגליים, להמשיך להפעיל את הפרויקטים הרבים בערי הפריפריה בישראל ולשמור על מעגלי העשייה הרבים, שיוצרים משמעות ותחושת זהות בבני נוער ברחבי הארץ. 

דור דנינו, בוגר מעגלים וסטודנט להנדסה, מספר: "בזכות מעגלים, אנשים כמוני יכולים להצליח. בשכונה שבה גדלתי היה פשע, הרבה מאוד סמים, אלימות, תיקים במשטרה, וכולם היו בכלא. בכיתה י' נפגשתי לראשונה עם מדריך מעגלים, הוא תפס אותי חזק ביד ואמר לי 'אחי, אני איתך!'. זה היה הרגע שהוביל אותי לדברים גדולים בעתיד, אתגרים הישגים, מכינה ושירות בסיירת גבעתי. אני לא אשכח את הרגע הזה שבו עליתי על הדרך".

מנכ"ל מעגלים אסף וייס: "בכל שנות פעילותנו ראינו את החזון שלנו הופך מהלכה למעשה. אנו שואפים לטיפוח נוער ערכי ואכפתי, תורם ומלא מוטיבציה, ערוך ומוכן להתמודדות עם אתגרי החיים ובעל תחושת שליחות ושייכות לאומית וערכית. אתגר השעה מצריך את עזרת הציבור כדי שבאמת נצליח להמשיך בעשייה עבור הנוער הנפלא שלנו".