עיריית בת-ים הוציאה היום (שלישי) צו הפסקה עבודה מיידי לקבלן במבנה בשדרות העצמאות 30 ו-32 בעיר, בשל הפרת תנאי היתר הבנייה שניתנו לו. הצוהוגש בשל ביצוע רשלני של העבודות מבחינת אופן הקמת הקלונסאות במגרש, וכן פגיעה ביסודות הבניין השכן, באופן שנקבע לגביו "מסוכנות מיידית", באופן שמחייב את הדיירים לפנות את המבנה עד לחיזוקו והסרת האיום.

בעיריית בת ים מדגישים כי הנזק נגרם עקב עבודות חפירה פרטיות שביצע הקבלן במגרש הסמוך למבנה. אף על שלא מדובר בנושא המצוי בתחומי האחריות של העירייה, החליט ראש העיר כי יסייע לדיירים במציאת דיור חלופי, וכן הורה לעירייה לממן את תיקון הליקויים במבנה. כמו כן, אמרה העירייה כי תגיש תביעה נגד הקבלן הפוגע בגין ההוצאות לתיקון הנזק שגרם, זאת במטרה להקל על הדיירים.

המבנה בסכנת הקריסה (צילום: דוברות עיריית בת ים)
המבנה בסכנת הקריסה (צילום: דוברות עיריית בת ים)

העיריה, הסתמכה על חוות דעתם של שני מהנדסים המומחים בהנדסת מבנה, שקבעו יש סכנה מיידית לקריסת הבניין. לאור חוות הדעת, יאלצו הדיירים להתפנות מהבניין עד תום העבודות לחיזוקו והסרת המסוכנות המיידית כפי שנקבע בדו"ח.

טרם הוצאת צו הפינוי, אמש, שוחח ראש העיר עם ועד הבית במבנה והודיע להם כי עליהם להיערך לפינוי הקרוב.  בנוסף, ברוט קיים שיחת ועידה אמש עם בכירי העירייה, והנחה אותם להיערך ולסייע לדיירים במציאת מקום מגורים חלופי, לתקופת חיזוק הבניין, אף שאין מדובר במקרה שהינו באחריות בעירייה.

כאמור, הנזק נגרם כתוצאה מעבודות שבוצעו ע״י קבלן פרטי בבניין סמוך, אולם היות והקבלן מתנער מאחריותו, הורה ברוט לצוותי העירייה לקחת פיקוד ולהוביל את הסיוע לדיירים וחיזוק הבניין. כבר בשעות בבוקר הגיעו אנשי אגף הרווחה לבניין על מנת להסביר לדיירים את המצב המורכב והמסוכן ולוודא שלכל הדיירים בבניין נמצא דיור חלופי.