מאיה חדד, דמות מפתח בקהילת הלהט"ב, נמצאה אתמול ללא רוח חיים כשהיא בת 27 במותה. מסתמן כי נסיבות מותה נגרמו בשל פגיעה עצמית. מותה של חדד מצטרף לסטטיסטיקה הכואבת של כ-80% מתוך קהילת הטרנסג'נדרים הסובלים מנטיות אובדניות.

חדד, ששאפה לקדם את מעמד הנשים והטרנסג'נדרים בחברה, לא חששה להביע את דעותייה והתראיינה רבות בנושא. היא זכורה במיוחד בעקבות מקרה התקיפה בו הייתה מעורבת, במהלכו נדקרה. האירוע התרחש לפני מעלה משנה בשכונת פלורנטין בה התגוררה. בעקבות המקרה, קמה מחאת הטרנסג'נדרים הגדולה ביותר שהתקיימה בישראל, שסחפה כ-7,000 איש לרחובות. מחאה זו הייתה גם אחת מצעדות המחאה הגדולות ביותר של הקהילה הגאה שלא התקיימה במסגרת מצעד גאווה.

לאחר המחאה המוצלחת, אמרה חדד: " אני מכבדת את כולם, אני לא מקללת ולא שופטת אף אחד ואני מצפה שזה יהיה הפוך. הכי חשוב זה לא להסתכל על כל הטרנסג'נדרים, ההומואים והלסביות כשונים. אנחנו לא שונים מכם, אנחנו שווים. לא צריך להסתכל על השוני, לא צריך להכליל אנשים, כולנו בסופו של דבר בני אדם".

קרובי משפחתה וחבריה של חדד התבשרו על מותה הטראגי, וספדו לה ברשתות החברתיות. בין דבריהם בולטת ההערכה שרכשו אליה כאישה וכדמות מפתח בקהילה, לצד הבעת כאב ותסכול כלפי החברה, שלא הכילה לטענתם את חדד. 

המרכז הגאה בתל אביב הקים אתמול פינת התכנסות וזיכרון עבור חדד. בתוך כך, קראו לכל חברי הקהילה הזקוקים לתמיכה וקראו להם לפנות למרכז לעזרה במידת הצורך, זאת על מנת למנוע הישנות מקרים כואבים כמו זה. בנוסף, עיריית תל אביב והמרכז הגאה קראו לממשלה להעניק עדיפות גבוהה יותר לקידום האוכלוסייה הטרנסג'נדרית כדי למנוע אסונות דומים בעתיד. 

"לצערנו, מאיה היא רק האחרונה בשרשרת בלתי נגמרת של טרנסיות וטרנסים שמסיימות את חייהן הצעירים בנסיבות טרגיות. המאבק המתמיד להיות מי שהן, הניכור מצד המשפחות, החסם הכמעט מוחלט במציאת מקום עבודה והצורך הבלתי פוסק לשרוד מול חברה שמפגינה כלפיהן התעללות ואלימות, לצד ממשלה שלא סופרת אותן - כל אלה מובילים לתופעה בלתי נסבלת שרק מתגברת", אמר איתי פנקס ארד, חבר מועצת העיר תל אביב ומחזיק תיק הלהט"ב.