פרסום ראשון: המשטרה סיימה לאחרונה את החקירה שניהלה בנוגע לטענות על אלימות וסחיטת דמי חסות מקבלן שביצע עבודות בכביש 293, שנחשב למסוכן במיוחד, באזור צומת בית קמה בדרום. 

גורם המעורב בפרטי החקירה סיפר ל"מעריב" כי המשטרה דחתה את הטענות שהעלה הקבלן שזכה במכרז מטעם חברת נתיבי ישראל. על פי הטענות שהועלו לאחרונה, ההחלטה להפסיק את העבודות בכביש התקבלה על ידי הקבלן עצמו בשל העבירות שבוצעו נגדו. 

למרות זאת, המשטרה קבעה כי לא התקבל מידע על עבירות או איומים שהושמעו נגד הקבלן וכי הוא עצמו, כך נטען, ציין כי אינו יודע על חשודים שביצעו לכאורה את אותם איומים. בעקבות הממצאים סגרה המשטרה את התיקים הרלוונטיים תחת הכותרת "על"ן", שפירושה - עבריין לא נודע. 

בעקבות ההחלטה לסגור את התיק, גורמים שונים בחברת נתיבי ישראל ממהרים כעת להדוף רמיזות שלפיהן בחברה עצמה טענו כי העבודות בכביש הופסקו בשל עבירות של סחיטת דמי חסות נגד הקבלן המבצע. לטענת הגורמים, "מקור ההתבטאות בדבר אותן עבירות כביכול הגיע מכלי התקשורת ולא מהחברה עצמה".

עוד יצוין כי אף גורם לא הגיש תלונה במשטרה על חשד לעבירות סד"ח (סחיטת דמי חסות), ורק לאחר שהתרחשה תאונת דרכים קטלנית נוספת בקטע הכביש שבו התבצעו העבודות, ולאור העבודה כי מדובר בכביש משובש ורעוע, מיהרו גורמים בחברה לטעון כי הפסקת העבודות במקום לא התקבלה על דעתה של חברת נתיבי ישראל אלא החלטת הקבלן.

עוד מתברר כי במהלך 2019 נסגרו שתי תלונות שהוגשו על ידי הקבלן במקום בגין גניבת ציוד וחבלה בעמוד תאורה. הקבלן העריך כי מאחורי המעשים עומדים גנבי נחושת. 

במשטרה החליטו לסגור את תיקי החקירה גם במקרים אלו, לאור העובדה שלא אותר חשוד במעשה, וזאת בשל היעדר מצלמות במקום או עדים למעשה. 

סגירת התלונות הובילה לטענות מצד גורמים בנתיבי ישראל על המתרחש באותו אזור והסכנות הניצבות בפני הקבלנים. בעקבות כך, המחוז הדרומי במשטרה הטיל על היחידה המרכזית (ימ"ר) של מרחב נגב לנהל חקירה סמויה בחשד לסחיטת דמי חסות באותו אזור ובאיומים על הקבלן, חקירה שכאמור הסתיימה בלא כלום.

מחברת נתיבי ישראל נמסר בתגובה לדברים כי "העבודות בכביש יימשכו כבר בשבוע הקרוב".