ראש עיריית טבריה המודח, רון קובי, התריע היום (שלישי) במכתב לשר הפנים אריה דרעי כי קיימים איומים על חייו ובשל כך יש להחזיר את האבטחה שהוסרה ממנו בעקבות פיטוריו בשבוע שעבר. "יומיים לאחר ההדחה הורית על הסרת האבטחה סביבי כבאבחת סכין ובכך חשפת אותי לסכנת חיים ממשית, רמת האיום עלי ורמת ההטרדות רק עלו מיום ההדחה ע"י גורמים חרדים קיצוניים המחוברים לרבנים מסיתים ולעבריינים בכירים", אמר קובי במכתבו.

עוד הוסיף כי "משיחות עם קצינים בכירים במחוז ועם מפקד משטרת טבריה אני מבין האבטחה הוסרה ע"פ בקשת משרד הפנים בטענה כי איני עוד עובד ציבור וזאת ללא דיון מאיומים במחוז. לדברי המשטרה אין ולא היה שום שינויי סטסטוס בדרגת האיום שלי והיא אף עלתה".

"בשים לב לעובדה כי ההליך המשפטי נמשך ובשים לב לסיכון החיים בו אני נמצא אני דורש ממך להשיב את תקני האבטחה וכל סידורי האבטחה והתנועה המאובטחת שלי חזרה למקומם. דמי בראשך שכן ידוע לי שהוראה זו יצאה ממך אל מנכ"ל משרדך ומשם לחברת האבטחה להפסקת העסקתם כשברור לך שסכנת חיים מרחפת מעל לראשי".

"כמו כן, ע"פ כל דין מגיעות לי כל זכויות ההעסקה הכוללות בתוכם את ההודעה המוקדמת ואת אחזקת הרכב בהתאם לתקופת עבודתי, קרי 15 חודשים. משכך אבקשך להורות לאנשי משרדך להשיב את האמור למקומו עד לסיום ההליך המשפטי לכל הפחות. דמי בראשך והכתובת נמצאת על הקיר".

דרעי. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
דרעי. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90


ממשרד הפנים נמסר בתגובה כי "בהתאם להחלטת המשטרה, שהיא הגורם המוסמך לקבוע את רמת האיום ואת סל האבטחה הנגזר מרמת האיום, הוחלט להסיר את מר רון קובי, ראש עיריית טבריה לשעבר, מרשימת המאוימים. ככל שמר קובי סבור כי הוא נמצא תחת איום, עליו לפנות למשטרת ישראל האמונה על הנושא. משרד הפנים ימשיך ויפעל בהתאם להנחיות הגורמים המוסמכים במשטרה".

כזכור, קובי הודח בשבוע שעבר מתפקידו בידי השר להגנת הסביבה זאב אלקין, שהוסמך לדון בסוגיה במקומו של שר הפנים דרעי. האחרון העביר את הסמכות בסוגיה זו לאלקין בגלל טענות מצדו של קובי לניגוד עניינים. הסיבה להדחתו של קובי היא כישלונו באישור תקציב העירייה עד למועד הקבוע בחוק, למרות ארכה שהעניק לו דרעי. 

קובי נבחר לתפקיד באוקטובר 2018 והתבלט בציבור בעקבות מאבקיו מול נציגי המפלגות החרדיות. בבחירות לכנסת ה־22 התמודד בראשות מפלגת "הימין החילוני", אך לא עבר את אחוז החסימה.