משפחתו של מוטי בן שבת מצטרפת לקריאה של חברי כנסת להכיר בה כנפגעת אסון לאומי. בשבעה של מוטי אמר אביו לשר גלעד ארדן כי מן הראוי שהמדינה תכיר במשפחתו ככזו. השבוע בכנסת הועלה הנושא בוועדת הכספים, שדנה בשיטפונות בנהריה, כאשר חברי הכנסת מיכאל מלכיאלי מש"ס ועודד פורר מישראל ביתנו היו אלו שהעלו את הנושא.

הבוקר (רביעי) בתוכנית "לא דופקת חשבון" עם ליאת רון ברדיו צפון אמרה חווה בן שבת, אמו של מוטי, כי "לא ניתן לדבר על מוטי בלשון עבר. מוטי חירף נפשו ושילם בחייו כדי לסייע בחילוץ בשיטפונות בנהריה. השר לביטחון פנים גלעד ארדן היה אצלנו בבית בביקור נחומים ואמרנו לו שראוי, מקובל, הכרחי להכיר בנו כנפגעי אסון לאומי כי מוטי נתן את חייו.  השר אמר שהוא יבחן את הדברים אלו היו ימים סוערים והוא אמר שזב יטופל.  כל מה שנאמר והתקבל ויעשו משהו עם זה. מוטי חזר לפני שש שנים בתשובה והשקיע את זמנו בלימוד תורה והוא היה תורם למוסדות צדקה. היה לי צדיק בבית שנים תרם בסתר ולא ידענו.  הבת שלו בת עשר, חיה עם האמא והייתה מגיעה כל יום שישי וחגים ומועדים. היה לנו קשר מיוחד מאוד".

היא סיפרה עוד כי "ביום שנהרג התכוננו לחתונה של האחיינית שלי. בעלי ומוטי ראו זוג קשישים שסייעו להם והביאו שמיכות. אחר כך עוד אמא נסחפה עם הרכב עם שלושה ילדים והם עלו רטובים והחליפו בגדים. פתאום דני אמר: 'ג'יפ נסחף, בואו מהר'. אני הכנתי ארוחת צהריים ומאז לא ראיתי אותו. אילו רק ידעתי. זה היה מוטי שהיה מסייע לכולם. האנשים מהג'יפ ניצלו".

האנשים שניצלו הגיעו לנחם?
"הבנתי שהם היו בהלוויה אני לא מעוניינת להיפגש. לא מעוניינת זה יותר מידי".

אמו של בן שבת ציינה כי "מישהו צילם את הגופה של מוטי שנסחף בחוף הים. אנחנו נגיש תלונה מסודרת בתחנת נהריה שתחקור את הנושא, כי לא ייתכן שכל נהריה ידעה שהוא מת ואנחנו לא. קברתי אותו ביום ההולדת שלי למחרת. פשוט סערה אחת גבתה את חייו של הבן שלי ומה שנשאר זה מים ובוץ".