לפחות 22 הרוגים ברעידת האדמה בעוצמה 6.8 שפקדה הערב (שישי) את העיר אלזיג שבמרכז-מזרח טורקיה והורגשה ברחבי המזרח התיכון, כך דווח בסוכנויות הידיעות. רעש האדמה הורגש במספר מוקדים שונים ברחבי הארץ, ובמקביל, התקבלו דיווחים באמצעי תקשורת ערבים על כך שהורגש גם בסוריה, ובערים ביירות וטריפולי שבלבנון. בנוסף, דווח על לפחות 1,031 פצועים.

פיקוד העורף פרסם בעקבות הדיווחים את ההנחיות כיצד יש לנהוג בזמן רעידת אדמה: "השוהים במבנה - אם ניתן, יש לצאת לשטח פתוח. אם לא ניתן לצאת מהמבנה, יש להיכנס לממ"ד ולהשאיר את הדלת והחלונות פתוחים או לצאת לחדר המדרגות ולהמשיך לרדת אל היציאה מהמבנה. רק אם לא ניתן לפעול כך, יש לתפוס מחסה תחת רהיט כבד. השוהים בחוץ - יש להישאר בחוץ ולהתרחק ממבנים, גשרים ועמודי חשמל. השוהים בחוף הים - יש לעזוב את החוף מחשש לצונאמי. הנוסעים ברכב - יש לעצור את הרכב, לדומם מנוע ולהישאר ברכב. אין לעצור בקרבת גשרים ומחלפים".

כזכור, במהלך חודש מאי הורגשה רעידת אדמה קלה ברחבי הארץ, בעוצמה של 4.4, שלא גרמה לנזק או לנפגעים, כאשר מוקד הרעש היה בלב הים, בין חדרה לחיפה, במרחק של כ-200 קילומטר מחופי ישראל.

בסוף חודש יולי של שנת 2018, דווח באזור הכנרת על רעש אדמה שהורגש על ידי תושבי האזור, זאת חמישה ימים בלבד לאחר שהורגשה רעידת בעוצמה 3.4 באזור טבריה.