38 עצורים בהפגנות של חרדים קיצוניים מהפלג הירושלמי בצומת הרחובות יפו ושרי ישראל ועומסי תנועה כבדים, כאשר למעשה הכניסה לעיר ירושלים חסומה. המחאה מגיע על רקע מעצרו של תלמיד ישיבה שלא התייצב בלשכת הגיוס בהוראת הרבנים. בנוסף עקב ההפגנה וחסימת מסילות הרכבת, פועלת כעת הרכבת הקלה בין התחנות הר הרצל והתחנה המרכזית ובין התחנות חיל האוויר ושער שכם. 

הפגנות הפלג הירושלמי. קרדיט: דוברות המשטרה
הפגנות הפלג הירושלמי. קרדיט: דוברות המשטרה

לפני כחודש וחצי פורסם בכאן ב' כי צה"ל זייף לכאורה במשך שנים את מספרי החרדים שהתגייסו, על מנת לעמוד ביעדי הגיוס של הממשלה. בצה"ל שיקרו במשך זמן רב לוועדת החוץ והביטחון, לרמטכ"ל ולשר הביטחון. 

עוד על פי הפרסום, בשנת 2017 דיווח צה"ל על גיוסם של 3,070 חרדים, אך בפועל התגייסו רק 1,300. בצבא הוסיפו לרשימות המתגייסים החרדים גם מתגייסים שאינם חרדים על פי הקריטריונים שנקבעו וכאלה שאינם דתיים כלל.

בצה"ל אמרו בתגובה לדיווח: "לאחרונה התגלתה בצה״ל טעות בספירת מספר החיילים החרדים בשנים האחרונות. עם היוודע הטעות, הופקו לקחים באשר לקריטריונים לספירה ובאשר להקפדה על הגוף האמון על ספירת החיילים החרדים בתוך צה״ל. עוד יצוין כי הנתונים ביחס לשנת הגיוס 2018 (שהסתיימה ביוני 2019) טרם סוכמו".