העיתונאית ואשת התקשורת הוותיקה, אילנה דיין, חשפה היום (חמישי) בשידור בגלי צה"ל, במהלך ראיון עם הרב הראשי של צפת שמואל אליהו, כי בנה משתייך לקהילה הגאה. "טרור זה לומר לבן שלי 'אני אגיד לך איך לחיות'", אמרה דיין בתגובה לאמירתו של אליהו, לפיה "לומר שהרב אריאל פסול מלקבל את פרס ישראל זה טרור דעות".

גם אתה חושב שהומואים הם אנשים נכים?
"זו בעיה שאפשר לטפל בה שאפשר לרפא אותה וברוך השם יש לזה הרבה הצלחות בתחילת השידור דיברתי עם מטפלים שעוסקים בזה ויש למעלה מ 80% הצלחה - של אנשים שהגיעו עם נטיות לגברים ואחרי טיפול. היה לפי חצי שנה מחקר בבריטניה על 480 אלף נבדקים, שזה מספר אסטרונומי, שגילה שזה לא גנטי אלא תרבותי וחברתי ואפשר לשנות את זה. אפשר לחלוק על זה, אבל זו דעתם".

וזו גם דעתך שלך. אתה אומר מעבר לזה מעבר לאיסור הלכתי זו בעצם אופנה, וחבר'ה שיוצאים מהארון עושים את זה כי חברים שלהם עושים את זה.
"תראי זה לא אני אומר את זה. זה מחקר שנעשה בבריטניה על ידי חברת ביובנק שבדקה את הגנטיקה של 480 אלף נבדקים שיש להם נטיות כאלה, שזה סכום אסטרונומי, וגילתה שזה לא גנטי אלא חברתי. ואם זה חברתי אז יש אפשרות לשנות את זה. כמו שלעידו מותר להגיד את דעתו גם לרב אריאל מותר להגיד את דעתו".

אני קוויתי שזה מה שתגיד. חברים אתם רוצים חופש ביטוי, תנו גם לי ולרב אריאל לומר את דעתנו ואז נוכל להתווכח.
מותר לי ולעידו להרגיש תחושה קשה. לא רוצה למור מילים בוטות, אבל זה לא מה שאתה אומר. אתה אומר לעידו ש"אתה אדם חולה. אני יכול לרפא אותך".
"אני לא אומר לעידו כי הוא לא פנה אלי, אלא אני פונה לעשרות ומאות אנשים אחרים הפונים אלי. 'אדוני, כבוד הרב מה אתה מציע? לוותר על אישה וילדים וחיי משפחה או לטפל בזה?'. אני אומר להם לטפל בזה. לכל אותם עשרות ומאות תלמידים שלי ושל חבריי הרבנים. הם באים ואומרים לי תודה רב הצלת את החיים שלנו".

אז אתה קובע לתלמיד שלך מי אתה?
"לא, זה את אומרת, הוא אומר לי 'יש לי סטייה מה אני עושה? אני מקבל אותה או מטפל בה?'. ואני אומר לו 'אתה מטפל כמו שיש לו עצבות ואני אומר לו לטפל בעצבות שלך'. זה כמו טיפול".