האמן והסאטיריקן, יאיר גרבוז, התראיין היום (חמישי) אצל גדעון אקו ב-103FM, והגיב להחלטה להעניק את פרס ישראל לרב יעקב אריאל, שהתבטא בעבר נגד הקהילה הגאה. גרבוז הגיב להגשת המועמדות בחריפות, וביקר את ההחלטה לשלול ממנו את המועמדות לקבלת הפרס לאחר התבטאויותיו שלו. "הייתי נותן לרב את פרס ישראל וגם את פרס ישראל על חושך. אני לא חושב שצריך למנוע ממישהו פרס בגלל דברים שלא קשורים לתחום קבלת הפרס. אתה יכול לתאר לעצמך את דעתי על מה שהוא אמר, אך אפשר להתווכח עם הדעות שלו ולהשתדל שלא יחדרו את לציבור אלא יישארו במערה החשוכה".

נחזור למקרה שלך. היית אמור לקבל פרס שר החינוך, נפתלי בנט, מנע את הענקת הפרס.
"היה רוב וועדה להעניק לי את הפרס, אבל הכניסו אדם שכל תפקידו היה להצביע נגד. הפרס לא צריך להינתן ברוב קולות אלא פה אחד - והפרס לא ניתן. אני די מרחם על האדם הזה, שהיה לו תפקיד אחד בלבד, למנוע ממני לקבל את הפרס. הרב עליו כולם מדברים עכשיו לא מכחיש את הדברים שאמר ומציין שאלו לא דעותיו. ההתנגדות אליי נבעה משקר מהותי לגמרי, ומדעות שהיו פשוט הפוכות מדעותיי. בנאום שלי לא הייתה מילה אחת בנוגע לעדות המזרח. דיברתי על חלק קטן שבעיני הוא  קומץ של עשבים שוטים. עדות המזרח בכללותן אינן קומץ ולא יכולים להיות קומץ".

בערב הבחירות 2015, כינית את הקומץ הזה מנשקי קמעות ועובדי אלילים. האם גם היום אתה עדיין רואה אותו כקומץ שמשתלט על המדינה?
"היום מגיע לי פרס על הנאום שלי. מעמדו של בן גביר בתוך הציבוריות הישראלית מוכיח כמה צדקתי. זה מוכיח שהקומץ בהדרגה משתלט עלינו. זו דוגמא נכונה לאנשים בעלי דעות חשוכות משתלטים לאט לאט על הציבוריות ומרכיבים אותה. כשאמרתי 'מנשקי קמעות' התכוונתי לאנשיםש חוזרים בתשובה, כשרבנים מוכרים להם את הדת היהודית ככת קרקסית שבה הכל זה ביטוח משלים. זאת אומרת שאתה מאמין בכל מיני דברים כדי שלך יהיה טוב יותר. זה הפוך מהדת היהודית, מהמסורות של עדות המזרח ועוד".

הדברים שאתה אומר עכשיו עלולים לפגוע גם באנשים שחזרו בתשובה.
"האנשים שחזרו בתשובה ורואים בדת היהודית כקרקס של מיסטיקה בגרוש שנועדה לספק בריאות ואושר, אם הם נפגעים, אני לא אכחיש את דבריי ולא אתנצל, אבל אציין כי הדברים שאמרתי הם לא פגיעה בלב עדות המזרח".

אתה עוד מצפה לקבל את פרס ישראל? 
"אם היה לזה תיקון, זה היה משמח אותי. להגיד שאני מצטער על שאמרתי? לא. לא בניתי קריירה על בסיס פרסים, אך פרס ישראל הוא בעיני דבר מכובד.  זאת למרות שקשה וחשוך יותר ויותר לחיות כאן. גם המיעוט החיובי צריך לקבל תשומת לב ולא רק המיעוטים השליליים".