גל הקור ששרר בסוף השבוע גרם לרבים מדרי הרחוב בתל אביב לחפש מקום מחסה. "לא היו לנו מספיק מיטות ומזרנים. דרי רחוב ישנו גם על הרצפה בחדרים ובפרוזדור עם שמיכות טרמיות", סיפר אופיר אמינוב, מנהל ההוסטל לדרי רחוב "קורת גג" ברחוב צ'לנוב בדרום תל אביב.

"פנו אלינו עשרות דרי רחוב, שביקשו מחסה מגל הקור. יש לנו 60 מיטות והכנסנו עוד 20 מזרנים, אבל זה לא הספיק ואפשרנו למי שביקש להיכנס אלינו ונתנו לו שמיכות וגם משקה ואוכל חם", סיפר אמינוב, שהקים את ההוסטל ביחד עם מתנדבים נוספים.

לנוכח התחזית להמשך גל הקור השבוע, הביע אמינוב חשש שלא יהיה מקום לקלוט דרי רחוב נוספים. "כל פינה בהוסטל תפוסה. ננסה לסייע בכל דרך, אבל אם יבואו עוד דרי רחוב רבים, לא תהיה לנו אפשרות לקלוט אותם", הוא סיפר.

בתוך כך, בשל גל הקור שלווה בסופות שלגים בחרמון ובפסגות הגבוהות של הרי הצפון, אתר החרמון היה סגור אתמול למבקרים. במהלך סוף השבוע נוספו כ־40 ס"מ שלג למפלס התחתון בחרמון. בשל הצפי להמשך סופות השלגים, האתר יהיה סגור גם היום למבקרים.

במהלך סוף השבוע נשבו רוחות חזקות ולעתים ירדו משקעים, רובם בצפון הארץ. מרשות המים נמסר כי באגן הכנרת ירדו כ־50 מ"מ של משקעים ובשאר האזורים בארץ קצת פחות.

בשל מזג האוויר הסוער, מבקרים רבים הגיעו אתמול לעוטף עזה כדי לצפות בחוויית הכלניות הפורחות. "היינו בין הבודדים שטיילו בין הכלניות", סיפר ישראל נחום מרמת גן, שהגיע לטיול כלניות ביחד עם אשתו יפה.

במושב עין יהב בערבה התיכונה ירדו משקעים מעטים ושרר מזג אוויר נעים שאפשר לאלפי מטיילים ליהנות מהמסלולים החווייתיים במדבר הפסטוראלי. "חג האילנו הוא הזדמנות נוספץ להעלות על נס את תושבי הערבה התיכונה שמפריחים את השממה ומפתחים את האזור באופן עקבי", ציין ראש המועצה האזורית אייל בלום, על רקע מבצעים לעידוד התיירות וקליטת משפחות נוספות.

בנוסף, הזרימה מנהר הירדן התגברה במעט ומפלס הכנרת עלה בסוף השבוע בחמישה ס"מ. לכנרת מלאה חסרים עוד 1.30 מטר.

גל הקור יגיע לשיאו ביומיים הקרובים. בירושלים ובצפת מידות החום עלולות להגיע בלילה לשתי מעלות מתחת לאפס וברמת הגולן אף לחמש מעלות מתחת לאפס.

עם זאת, בשל היעדר כמות מספקת של משקעים, לא צפוי שלג בירושלים, למעט פתיתים שייתכנו בשעות הלילה. השלג יתרכז בחרמון, בעוד שבהרי הצפון ייתכן שלג קל בפסגות. רק ביום רביעי  השבוע צפויה להירשם עלייה במידות החום, אולם גשמים מקומיים צפויים לרדת, בעיקר בצפון הארץ.