שני טקסי הנטיעות המרכזיים של קק"ל לרגל ט"ו בשבט יתקיימו היום בנהריים ובמבוא מודיעין. טקס הנטיעות הממלכתי בנהריים, לא הרחק מהמובלעת שהוחזרה לאחרונה לירדן, כחלק מהסכם השלום, ייערך לזכר שבע הבנות מבית שמש שנרצחו לפני 23 שנה על ידי חייל ירדני בעת שטיילו במקום. הטקס יתקיים בהשתתפות תלמידי בתי ספר מבית שמש ומהצפון, חיילים, שוטרים ונציגי מממלכת ירדן.

טקס הנטיעות במבוא מודיעין יתקיים סמוך ליישוב ולאנדרטה לזכר נספים בשואה. האזור נשרף בחודש מאי 2019. בקק"ל ציינו כי לרוב, ממתינים כשנתיים לפני תחילת הורדת העצים השרופים, אך מאחר שרוב בתי היישוב נשרפו, הוחלט לחרוג מהמנהג ולהוריד את העצים באופן מיידי ולהכשיר את השטח לנטיעות. בנטיעות צפויים להשתתף כ־2,000 נוטעים, בהם גם קבוצה של בעלי מוגבלויות, שהוכנה עבורה חלקה מיוחדת לנטיעות.

מאות טקסי נטיעות נוספים יתקיימו בערים ובמועצות האזוריות, וההערכות הן שבמהלכן יינטעו אלפי עצים. כבר אתמול החלו הטקסים, שבלט בהם הטקס המסורתי והמרגש של הנטיעות באזור קיבוץ עין גב, שבסיומו יצאו הנוטעים למשחק ניווט קהילתי אינטראקטיבי ברחבי הקיבוץ ועל גדות הכנרת, שמפלסה מרוחק רק כ־1.30 מטר מהקו העליון.

הנטיעות באזורים העירוניים מתקיימות על רקע כריתות מוגברות של עצים, בשל עבודות בנייה והקמת הרכבת הקלה, וכתוצאה ממחלות שבהן חדקונית הדקל, ומחשש לקריסות.

מעיריית תל אביב, היוזמת עשרות טקסי נטיעות ואשר תחלק עצים בארבעה מודמים, נמסר כי בשנה האחרונה נכרתו 2,456 עצים. עם זאת, בשל הנטיעות והשתילות בחמש השנים האחרונות גדל השטח הירוק בעיר ב־7%, ל־12,210 דונם, ובעיר נטועים כיום כ־256 אלף עצים, מתוכם 146,356 במרחב הציבורי.

בגני הילדים בתל אביב ובגבעתיים יתקיים בתוך כך מבצע ייחודי של חלוקת שתיל לכל ילד. מבצע ייחודי נוסף של עיריית רמת גן ובית החולים שיבא בתל השומר היה של נטיעת מאות עצים בשטחים הפתוחים, שאמורים ליצור ריאה ירוקה בתוך המרכז הרפואי. 

לנוסעים בקו הרכבת המהיר והוותיק בין תל אביב לירושלים מצפה כעת חוויה יפה במיוחד, עם תום פרויקט השיקום הנופי שביצעה רכבת ישראל. בזכת החורף העז וימי השמש שהיו בשבוע האחרון, התוואי במסלול הנסיעה עשיר בצידיו בפריחות מרהיבות של שקדיות, רקפות, חצבים ונרקיסים, ולנוסעים מומלץ לתפוס מקום ליד החלון.