סערת פוסט הוכרת התודה של יפה יששכר: אמה של נעמה יששכר, יפה, פרסמה היום (שני) בעמוד הפעילים למען שחרורה של נעמה, תגובה לסערה שעורר הפוסט שהעלתה בתה בו הודתה לפעילים ולעם ישראל, אך לא הזכירה את רה"מ נתניהו. 

נעמה, ששוחררה מהכלא הרוסי לפני כשבועיים, פרסמה אתמול פוסט בעמוד הפייסבוק שלה, בו הודתה לפעילים הרבים שפעלו למען שחרורה. מנהל לשכתו של ראש הממשלה נתניהו, אשר חיון, שם לב לכך ששמו של ראש הממשלה לא נמצא ברשימה והתקשר לנזוף ביפה, אמה של נעמה. 

בפוסט שכתבה היום יפה נכתב: "אתמול העלינו פוסט תודה לעם המדהים שלנו, בו הוקרנו תודה למי שלקח חלק במסע החזרתה של נעמה.היה לנו חשוב להפריד בין התודות לראש הממשלה ולרעייתו ולאנשי משרד ראש הממשלה שעשו עבודה מדהימה וליוו אותנו במקצועיות ואכפתיות לבין הפעילים במטה המאבק. הרגשתי בתום לב כן ואמיתי שלא ראוי להוקיר תודה לראש הממשלה באותו הפוסט, כיוון שזה לא יהיה מכובד מספיק. נוצרה אי הבנה מצערת". 

עוד הוסיפה והבהירה: "אני מבינה שקרה ההיפך, אני, משפחתי ומטה המאבק מצרים על כך. לא זו הייתה כוונתנו! אנו אסירי תודה לראש הממשלה נתניהו ושרה רעייתו, מאמציהם להשבת נעמה אינם מובן מאליו, לעולם לא נשכח זאת. אני מודה, מחבקת ומבקשת לאחל לכולם רק טוב". 

הרשת געשה בעקבות הפוסט של נעמה וכן פוסט ההבהרה של אימה, ותגובות זועמות פורסמו ברשת החברתית. "אחרי התודה למשפחה, ולפני רשימת התודות האינסופית, נראה ששכחת משהו, מציע שתערכי את הפוסט ותוסיפי תודה לראש ממשלת ישראל, כן, בזכותו ורק בזכותו, כי בלעדיו ובזכות כל מי שהודית להם, המקסימום שהיית מקבלת זה קיצור מאסר. כפיות טובה היא תופעה פסולה. צאי גדולה והוסיפי תודה לראש הממשלה", כתב אחד המגיבים. 

"איך זה שהספקת להודות לכל העולם ואישתו, אבל לא לאיש שבלעדיו לא היית דורכת פה בארץ, ראש הממשלה מר נתניהו? לאדם הכי חשוב בכל המאבק והזוהמה הזו - לא הודית. נראה לך שפוטין היה מוותר עלייך כקלף מיקוח מדיני אם ביבי לא היה מדבר איתו?", כתב בזעם מגיב אחר. 

עם זאת, תגובות חמות יותר פורסמו ברשת החברתית, במטרה להביע תמיכה במשפחה. "כל מי שחסרה לו התודה לראש הממשלה - איך הסקתם שנעמה לא הודתה לו? היא הודתה גם הודתה לא מעט פעמים, אבל לא כאן בפוסט הזה. הפוסט הזה לא נועד לראש הממשלה, הוא לא נמנה עם חברי הקבוצה והוא גם לא יקרא אותו. הפוסט פונה לאנשים שהיו במטה המאבק, שעשו ימים כלילות על מנת להביא לשחרורה.זה גובל בחוסר אינטיליגנציה לחשוב שנעמה לא הודתה לביבי שחילץ אותה משם. יחד עם זאת, זה לא היה קורה ללא כל מי שנרתמו לתרום את חלקם במאבק לשיחרורה", כתבה אחת מהגולשות.

תגובות מעמוד הפייסבוק של נעמה יששכר (צילום מסך פייסבוק)
תגובות מעמוד הפייסבוק של נעמה יששכר (צילום מסך פייסבוק)